Däckvärmare i Rookie klassen

Jag tycker att

• Antal röstningar
    0
GSXR1100R skrev:
Precis så menar jag, varför chansa när dom flesta andra inte gör det :tummenupp

Därför att det är töntigt med däckvärmare. Klart omanligt. Född med silversked i munnen. Fjolla. De som har däckvärmare leker med barbiedockor. Hur mycket mer behöver jag säga?

Under ensamma turer i min rostiga Dodge Van drömmer jag om däckvärmare, men det skulle jag aldrig våga säga högt. :o

Teddy skrev:

Under ensamma turer i min rostiga Dodge Van drömmer jag om däckvärmare, men det skulle jag aldrig våga säga högt. :o

...Jag e precis lika dan... Rostig Dodge Van... drömmer, men har inte råd :( Fan vad skönt att se att det inte bara e jag som e så! :tummenupp

Teddy skrev:
F-n jag vill åxå ha en rostig van :(

Det har ändrats lite i Rookie klassen sedan 2003, DV var rena lyxen på den tiden och ansågs av många som overkill.

:tungan

många däck har lägsta arbetstemperatur på över 90, då är det inte någon höjdare att försöka köra däcken upp i temp, försökte det på knutstorp då strömen gått. Funkade inte alls och mitt förtroende för greppet har var som bortblåst sedan dess. :död

Det har ändrats lite i Rookie klassen sedan 2003, DV var rena lyxen på den tiden och ansågs av många som overkill.

Måste säga att det var ett av de saftigaste trådlyften jag sett! 7,5 år sen senaste inlägget! :D Kul och se hur synen på däckvärmare ändrats. :tummenupp

Måste säga att det var ett av de saftigaste trådlyften jag sett! 7,5 år sen senaste inlägget! :D Kul och se hur synen på däckvärmare ändrats. :tummenupp
Inte bara DV som var overkill, 2003 kunde man baxa runt gamla hojar i Rookie och köra på beggade ostar.

Nästan så man blir tacksam för att man inte körde på den tiden.
Med flång ny hoj, nya däck OCH däckvärmare hade man väl blivit mobbad :D

Måste säga att det var ett av de saftigaste trådlyften jag sett! 7,5 år sen senaste inlägget!
Micke börjar bli till åren och letar desperat efter bevis för att han en gång för läääääänge sedan hängde i depån som aktiv :tungan

Last edited:
många av mina däck som jag kör på idag är från 2003, bara ibland som man kan kosta på sig ett "findäck" :)

Idag kör många med TTX Öhlinare och ibland även cartridge Öhlinare i rookie klassen. Det är inte billigt att tävla.

Köpte du både Gixxern å Rettan spretans? :näsblod Man kanske skulle starta en sån där affär som säljer sån där bio som man kan ha hemma :D
Nej, R1:an hade gått 800 mil men jag hängde på lite sånt där från Öhlins så den blev dyrare än en helt ny. K5:an var ny :)

(BTW: R1:an är inte helt betald ännu men jag dör hellre med skulder :D )

Idag kör många med TTX Öhlinare och ibland även cartridge Öhlinare i rookie klassen. Det är inte billigt att tävla.
Jag förstår dem som lägger pengar på Öhlins-grejer. Det blir en jäkla skillnad på vissa hojar och så mycket kostar det inte (ca 25K fram och bak).

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti