Däcktryck ?

• Thread starter Thread starter fax
  • Start date Start date

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Hejsan , en snabb liten fråga : hur många kilo luft ska jag ha i fram resp bakdäck ?
Det är så här att senaste tiden vid typ 70 km/h så vobblar framhjulet om jag slappnar av i händerna , ser inte ut som om jag har tappat nån balansvikt så då tänkte smarta jag att, hmmm kanske fel lufttryck :rolleyes:

Ahaaa så mycket ! kollade vid macken i morse och jag hade bara 1,7 fram :7peta ska pumpa på vägen hem från jobbet.

Hoppas det bara är luftrycket. Vobblet kan komma sig av dåligt eller dåligt spänt styrlager. På min hoj var det det enda som hjälpte att byta styrlager från kullager till koniskt rulllager ca 2-3 timmars jobb och 400:-. Förmodligen skall du snarare ha 2,25 - 2,5 i framhjulet och runt 2,5 bak(standard suzuki +200kg) men ring AVA eller kör förbi dem och fråga.

Last edited:
fax skrev:
Ahaaa så mycket ! kollade vid macken i morse och jag hade bara 1,7 fram :7peta ska pumpa på vägen hem från jobbet.

Om du har vanliga landsvägs däck o kör på landsväg ja. 1.7 fram är ruskigt lite. Under 2.1 ska du nog inte gå ens om du ska ut på bana.
Är däcket slitet kan det också orsaka en del konstigheter.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...