Däcktips

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Häromdagen fick jag hemlevererat, till dörren med Schenker, ett par däck från www.mynetmoto.de . De ville visserligen ha betalt i förskott, åtminstone första gången man handlar, men de mailade en riktig faktura som PDF med alla bankuppgifter m.m. så det var inga problem. Några dagar senare kom däcken, och har inklusive frakt från Tyskland kostat ganska exakt hälften av svenska (Touringbutiken, Lelles m.fl.) priset. :tummenupp

Jag ska aldrig köpa däck i Sverige igen... :D

Inhandlade ett par Michelin Power (190-120) till R1an från Vurpan.com . Helt klart nöjd med levaranstiden och priset. 3100:- drygt vart det.

Däcken greppar gott dom me! :hjälm

69:an skrev:
Häromdagen fick jag hemlevererat, till dörren med Schenker, ett par däck från www.mynetmoto.de . De ville visserligen ha betalt i förskott, åtminstone första gången man handlar, men de mailade en riktig faktura som PDF med alla bankuppgifter m.m. så det var inga problem. Några dagar senare kom däcken, och har inklusive frakt från Tyskland kostat ganska exakt hälften av svenska (Touringbutiken, Lelles m.fl.) priset. :tummenupp

Jag ska aldrig köpa däck i Sverige igen... :D

Vad pröjsade du enbart för frakten?

Aarhg!! vilka priser! Kan det stämma? Frakt? Vad ligger Euron i nu?

Kikade på sidan. Jag fick faktist bättre pris på mina däck hos min lokale däck krängare än vad som står på sidan. Men det va ju då förra årets priser och han var skyldig mej en tjänst.

Men polaren pynta 1400:- för ett bakdäck, omlaggt men obalanserat, hos samma kille. iof så vad jag med för att kunna få bra pris.

Om du tittar på sidan så framgår det att 1-3 däck kostar 22 Euro i frakt till sverige

gamle skrev:
€09,25 -9,5 CA Men vad kostar frakten????

Enligt deras hemsida så kostar frakten citat:

"You can buy from the German shop until we will open a shop in your own country.

Shipping fees to SCHWEDEN for 1 - 3 tyres is 22,00 €"

Qwerty skrev:
....

Men polaren pynta 1400:- för ett bakdäck, omlaggt men obalanserat, hos samma kille. iof så vad jag med för att kunna få bra pris.

För ett Pirelli Supercorse el dyl?

Vet inte om det ha någon betydelse för hojar men för bilar har jag hört att man bör kolla upp för vilken marknad däcken är gjorda.
De som säljs i tex Asien har en annan gummiblandning än de som säljs i Europa även om de är gjorda på samma fabrik.

Såja :) Beställt. Nu får vi se hur det fungerar!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT