Däcktips enduro?

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Hej!

Jag skulle höra om någon kan rekomendera ett bra endurodäck som inte kostar skjortan.
Jag har tidigare kört med Metzler MC5 fram och Maxxis IT bak.

Jag söker däck för en våt, och lerig (som blöt blålera, och halt) bana och där funkar inte alls annars prisvärda Maxxis. Framdäcket har jag varit nöjd med, för det är glest mellan dubbarna, och greppar bra i lera, men har också väldigt kort livslängd just därför.

hoppas någon har ett bra tips i djungeln!

För halkigt och lerigt underlag är det bara Michelin S12 som verkligen funkar (kör M12 fram, och S12 bak) - vi har en mix av lera&elände, blandat med bra med sten hemma i Gröndal, vilket gör att det går åt däck... :gnissla

Men däcket är viktigt...det kan vara skillnaden mellan en smärtsam vurpa eller att man tar ett par varv till. :näsblod

Michelindäcken brukar jag ge sisådär 450 för ett framdäck , och runt 6-700:- för bak (det går nog 2 bakdäck på ett fram om man vänder på bakdäcket i tid).

/J

Jag ska se om jag kan hitta dessa. Tack för tipset!
Tyvärr finns de inte med på mcdackonline.com

Något annat tips?

Jag har kört en hel del med däck av svenska märket Telleborg och alltid varit supernöjd... kanske inte de bäst om man ska köra lite asfalt också dock..

BULL-däck ska du köpa. Dom ligger på 395kr för ett bakdäck. Sjukt bra grepp på blålera. Dom greppar tokbra på gröndals crossbana tex när det är blött och lerigt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg