Generic
Föredetta nothing
Världsekonomin blöder min gode bagge, likaså Lind´s plånbok. Tror du det är gratis att bli full varje helg och underhålla 20 brudar på en gång, det kostar många oljefatt i veckan!!![]()
![]()
Og poenget er

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Världsekonomin blöder min gode bagge, likaså Lind´s plånbok. Tror du det är gratis att bli full varje helg och underhålla 20 brudar på en gång, det kostar många oljefatt i veckan!!![]()
![]()
Ok, got the point!![]()
Edit:
Är det någon som vet modell och styrka på fjädrarna i Öhlinsbenen som sitter orginal på 1098S -08 ?
Alex, ditt råd om eventuellt fjäderbyte ledde till att Andy ville veta vad som sitter i orginal innan han "bestämmer" vilken, om någon, annan fjäder jag skulle få sätta i![]()
Har läst igenom verkstadshandboken men den nämner bara 1098:ans, inte S:ens gaffel, och inget om styrkor eller modeller på fjädrar.
Peter
Jag väger ca 87-88 kg utan skinnställ och jag har kört med org fjädrar både fram & bak på min 1098S -08. det enda jag har ändrat är höjden på hojen annars är den org! Han kan gott köra med den innan han byter något!
Den fungerar faktisk riktigt bra helt original!
Bare eventyr, ble slått av ham to ganger japå 12-14 forsøk
og da med ca ett sekund! Men i år skal jeg holde meg skadefri, og da blir det 0 av 12-14
Uansett dekkmerke (og forøvrig var det kun et bakdekk fra Conti den ene gangen, og kun Pirelli den andre)! Helv... jeg hadde fortrengt dette, hvorfor må du minne meg på det
![]()
Deilig å se at du ble psyket av å bli frakjørt av en B-fører av mitt kaliber. Målet mitt for 2008sesongen ble nådd...jeg slo deg i race![]()
Når det gjelder dekkvalg, er det helt klart at Pirelli er gode men at bakdekket rives fort. Dyrt blir det.Metzler er veldig likt å kjøre på samtidig som bakdekket holder bedre.
Hvilken sykkel skal du kjøre i Bott, Geir?
Är inne på att köpa Dunlop Ntec i storlekarna 125/80R17 och 195/65R17.
Är det ok på 1098:an eller är det för brett?
P
Jag kör med den dimensionen men det är riktigt trångt mellan sving och däck.
Ok, men om du inte gjort nåt speciellt med hojen så får det plats på min med! Tack!
P
Hva må man gi for ett sett:
Dunlop Ntec i storlekarna 125/80R17 och 195/65R17
ca 4000 sek.Är nog bland de dyraste däcken vad jag förstår, men skall även vara ett av de bästa.
Peter
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning