Däcksval till 1098:a

Världsekonomin blöder min gode bagge, likaså Lind´s plånbok. Tror du det är gratis att bli full varje helg och underhålla 20 brudar på en gång, det kostar många oljefatt i veckan!! :fyllisar :arsele

Og poenget er:va Enhver bank vil med glede finansiere øl, sprit og damer:tummenupp Legg derfor dine penger i mc-kjøringa:yoparty Kom deg igang med treninga:7peta

Ok, got the point! :tummenupp

Edit:
Är det någon som vet modell och styrka på fjädrarna i Öhlinsbenen som sitter orginal på 1098S -08 ?
Alex, ditt råd om eventuellt fjäderbyte ledde till att Andy ville veta vad som sitter i orginal innan han "bestämmer" vilken, om någon, annan fjäder jag skulle få sätta i :va
Har läst igenom verkstadshandboken men den nämner bara 1098:ans, inte S:ens gaffel, och inget om styrkor eller modeller på fjädrar.

Peter

Jag väger ca 87-88 kg utan skinnställ och jag har kört med org fjädrar både fram & bak på min 1098S -08. det enda jag har ändrat är höjden på hojen annars är den org! Han kan gott köra med den innan han byter något!
Den fungerar faktisk riktigt bra helt original!

Funkar det för mästaren så funkar det för mig :Bugar . Jag hör och jag lyder :D

P

Jag väger ca 87-88 kg utan skinnställ och jag har kört med org fjädrar både fram & bak på min 1098S -08. det enda jag har ändrat är höjden på hojen annars är den org! Han kan gott köra med den innan han byter något!
Den fungerar faktisk riktigt bra helt original!

Däckval til 1098:a

Bare eventyr, ble slått av ham to ganger ja :huvet på 12-14 forsøk:yoparty og da med ca ett sekund! Men i år skal jeg holde meg skadefri, og da blir det 0 av 12-14:krama Uansett dekkmerke (og forøvrig var det kun et bakdekk fra Conti den ene gangen, og kun Pirelli den andre)! Helv... jeg hadde fortrengt dette, hvorfor må du minne meg på det:confused:

Deilig å se at du ble psyket av å bli frakjørt av en B-fører av mitt kaliber. Målet mitt for 2008sesongen ble nådd...jeg slo deg i race :D
Når det gjelder dekkvalg, er det helt klart at Pirelli er gode men at bakdekket rives fort. Dyrt blir det.:( Metzler er veldig likt å kjøre på samtidig som bakdekket holder bedre.
Hvilken sykkel skal du kjøre i Bott, Geir?

Dunlop Ntec i storlekarna 125/80R17 och 195/65R17

Är inne på att köpa Dunlop Ntec i storlekarna 125/80R17 och 195/65R17.
Är det ok på 1098:an eller är det för brett?

P

Deilig å se at du ble psyket av å bli frakjørt av en B-fører av mitt kaliber. Målet mitt for 2008sesongen ble nådd...jeg slo deg i race :D
Når det gjelder dekkvalg, er det helt klart at Pirelli er gode men at bakdekket rives fort. Dyrt blir det.:( Metzler er veldig likt å kjøre på samtidig som bakdekket holder bedre.
Hvilken sykkel skal du kjøre i Bott, Geir?

Takk for påminnelsen nok en gang, skal vi ta med at Robban slo meg med en urgammel Mille - så er fornedrelsen total:huvet Og når det gjelder sykkel i BoTT, så får vi jo se - kanskje din:krama

Dyrt

ca 4000 sek. :jisses Är nog bland de dyraste däcken vad jag förstår, men skall även vara ett av de bästa.

Peter

Inte så farligt ändå nu när Pirelli slicksen ligger på 3795:-:gnissla

Får bli begagnade slicks för mig, om jag nu hittar några:huvet (Någon som vet nån som säljer?)

Eller Continental slicksen som fortfarande ligger hyffsade i pris:)

Back