Däcksvärmare för Minimoto?

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Efter dagens bravader (läs omkullkörningar) på RH så har jag insett behovet av däcksvärmare.

Det är inte kul att fisa omkring i 5 varv innan man kan börja köra på riktigt. Det är dessutom rätt svårt att försöka ta sig runt banan i upprätt läge.

Är det någon som hört något om däcksvärmare till 6,5" däck? :lol

Det hade varit coolt om det funnits och till överkomligt pris. Det hade räckt med en för framdäcket (bak kan man burna varmt).

EasyRider skrev:
Efter dagens bravader (läs omkullkörningar) på RH så har jag insett behovet av däcksvärmare.

Det är inte kul att fisa omkring i 5 varv innan man kan börja köra på riktigt. Det är dessutom rätt svårt att försöka ta sig runt banan i upprätt läge.

Det hade varit coolt om det funnits och till överkomligt pris. Det hade räckt med en för framdäcket (bak kan man burna varmt).

jävlar va serigös

Dom jag sett har kostat från 1800kr och upp, dock till stora fälgar:D

MotardFighter skrev:
Humm har du ingen sambo eller snäll mamma som kan sy ihop dig ett par?

Låter som en klockren idé! :banana Har du några förslag till var man kan få tag på lämpliga prylar som man kan använda?

EDIT: Helmut 1800kr och upp är nog lite för mycket för detta projekt tror jag. :hihi

Borde ju finnas med tanke på att det tävlas med dem. Finns det inte nån seriös mini-sida typ i staterna eller nåt sånt?

sportarn skrev:
Borde ju finnas med tanke på att det tävlas med dem. Finns det inte nån seriös mini-sida typ i staterna eller nåt sånt?

Låter som ett bra tips! Jänkarna är rätt seriösa när det gäller tävlingar och de är snabba på att plocka fram bra "aftermarket products". Jag känner till ett par seriösa racers i USA som jag kan PM:a angående detta. :tummenupp

EasyRider skrev:
Låter som ett bra tips! Jänkarna är rätt seriösa när det gäller tävlingar och de är snabba på att plocka fram bra "aftermarket products". Jag känner till ett par seriösa racers i USA som jag kan PM:a angående detta. :tummenupp

Varför inte prova med varmluftpistolen på däck och fälg.
Det är så liten massa som skall värmas, mot vad ett riktigt hojhjul har.

6008pro skrev:
Varför inte prova med varmluftpistolen på däck och fälg.
Det är så liten massa som skall värmas, mot vad ett riktigt hojhjul har.

Jo den tanken slog mig i morse också. Den är enkel att ta med och använda och som du säger så borde den göra nytta. Något jag också funderat på är någon form av elektrisk värmedyna typ de som åldringar har när de skall värma någon kroppsdel.

@ Axxexs: Nice :yoparty de skeppar Worldwide också. Coolt jag tänkte just att det måste finnas även till MM. Vi får väl se om jag slår till. :lol Det är dock mer troligt att de pengarna (3200kr) går till trim istället. Tack. :tummenupp

EasyRider skrev:

Sy in lite värme kabel i något som fixar värme på med kardmorrband!

KLARRRT :tummenupp

EasyRider skrev:

Jag har ett par flångnya. Gjorda hos AE-Tech i Stockholm. Riktiga grejor, som jag betalat 1400:-
Och det vill jag ha tillbaka.

PM om du är intresserad

Stefan

EasyRider skrev:

Nu får du väl vakna iaf.
Snacka med Danne, han har eller ska ta hem.
Tror tom att det var från PMT...

haha va fan.. det räcker ju att köra 1 varv sen börjar dom bli varma 1 varv till så är dom dugliga.. sluta gnälla!

Vänta bara ska rasta dig med lilla GRC´n.

Skinnstället på lagning , 4mm skinn blir det så man kan ta stolparna på RH.

Vad har du för bästa varvtid Filip ?

Den SKA jag slå i vilket fall som helst på söndag.

Edit: Hann inte med kommunen idag med banan o de skitet du vet.
För mycket mög att greja med.

Last edited:
Jösse skrev:
Vad har du för bästa varvtid Filip ?

Den SKA jag slå i vilket fall som helst på söndag.

Edit: Hann inte med kommunen idag med banan o de skitet du vet.
För mycket mög att greja med.

Har aldrig kört med transponder...
Men det vore väl f-n om du inte skulle vara
ikapp snart :lol
Trimhoj + 20 kg lättare än mig... :7peta

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...