BTB
Ny medlem
Jag vet, men sökfunktionen fungerar ej....
Har inte kört bana tidigare men det kan bli av imorgon. Har en R1-07:a som endast gått 200 mil vilket innebär att originaldäcken är kvar och hyfsat ok. Det är Michelin Pilot Power. Min fråga är hur jag vet vilket tryck som är bra för bankörning för min del. Eftersom det är första banåkat lär det mest handla om att ta kolla läget men jag vill trots det veta vad som gäller. Har noterat att jag trots aktiv körning på kurviga vägar har svårt att få upp rejäl värme på däcken, de blir inte direkt klibbiga. Vilken väme bör man få upp på däcken för att ha optimalt grepp? Hur märker man om man har för lite respektive för mycket tryck i däcken?
Nyböjar frågor men som sagt, alla är vi gröna i början...
Tack/D.
Har inte kört bana tidigare men det kan bli av imorgon. Har en R1-07:a som endast gått 200 mil vilket innebär att originaldäcken är kvar och hyfsat ok. Det är Michelin Pilot Power. Min fråga är hur jag vet vilket tryck som är bra för bankörning för min del. Eftersom det är första banåkat lär det mest handla om att ta kolla läget men jag vill trots det veta vad som gäller. Har noterat att jag trots aktiv körning på kurviga vägar har svårt att få upp rejäl värme på däcken, de blir inte direkt klibbiga. Vilken väme bör man få upp på däcken för att ha optimalt grepp? Hur märker man om man har för lite respektive för mycket tryck i däcken?
Nyböjar frågor men som sagt, alla är vi gröna i början...
Tack/D.