Däckstryck på strippen?

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
Undrar vad som är lämpligt däckstryck för stripp åka? kör med ett 180 Metzler racetech däck, ska prova lite oklistrat i helgen är det tänkt... första gången på 402 så är hyffsat nervös!

CHIPPEN_no1 skrev:
2462992 Undrar vad som är lämpligt däckstryck för stripp åka? kör med ett 180 Metzler racetech däck, ska prova lite oklistrat i helgen är det tänkt... första gången på 402 så är hyffsat nervös!
Vad har du mest problem med ,hjulspinn eller hjullyft?

CHIPPEN_no1 skrev:
2462992 Undrar vad som är lämpligt däckstryck för stripp åka? kör med ett 180 Metzler racetech däck, ska prova lite oklistrat i helgen är det tänkt... första gången på 402 så är hyffsat nervös!

Jag kör samma som gata men har inte kört nå oklistrat. Så jag brukar inte han några problem med fäste.

Har du problem med greppet kan du sänka till ett minimum av 1.5 kg men det behövs oftast inte om man även burnar på kanterna på däcket. Har man tränat med kopplingen går det att köra med sitt vanliga däckstryck och ändå komma ned till 1.70 60-fötter med original hjulbas om man väger under 80 kg.

Katanapilot skrev:
2463036 Vad har du mest problem med ,hjulspinn eller hjullyft?
Hehe hjullyft :) även fast man slirar i väg satan på kopplingen på 1:an... slår man i 2:an 3:an osv så wheelar det satan, fattar inte hur ni proffs får till bra repor... åker med orginal höjd, orginal drev så...

Debuten blir i morgon (idag söndag) visar sig hur det går... :näsblod

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back