Däckstipps

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Hej. Jag skulle vilja ha tipps på ett bra däck som lämpar sig för både asfalt och grus. Jag vill ha bra fäste på grus, samtidigt som det inte får vara för grova mönster eftersom det försvinner så fort på asfalten då.

något tips?

Vad är normalpriset på ett pilot sport 160/70-17"? Har 150 men fick ett pris på ett tillfälligt parti för 1200:-/st på pilot sport radial. Det borde väl få plats? Sitter ett nytt säck på min nu men det är nog nerslitet inom några dagar :)

Om det är ett bra pris jag fick så kanske du också vill ha ett bakdäck kulspruta?

Dee_cati skrev:
Vad är normalpriset på ett pilot sport 160/70-17"? Har 150 men fick ett pris på ett tillfälligt parti för 1200:-/st på pilot sport radial. Det borde väl få plats? Sitter ett nytt säck på min nu men det är nog nerslitet inom några dagar :)

Om det är ett bra pris jag fick så kanske du också vill ha ett bakdäck kulspruta?
hur funkar dessa på grus?

Tack för att du frågade. Är inte så säker på vad jag vill ännu...

KalleKulspruta skrev:
hur funkar dessa på grus?

Tack för att du frågade. Är inte så säker på vad jag vill ännu...

Det är ju visserligen ett gatdäck men det funkar för mig på grus iaf. Men numera vet jag att det är fruktansvärt halt på gräs detta däck, speciellt om gräset är fuktigt :)

Hmmm dessa kanske kan vara av intresse om det ska vara riktigt blandad körning...

Fram:120 Corsa MT60
BAK: 150 Scorpion MT90 .

Bifogat

• däck.jpg
    däck.jpg
    64.6 KB · Visningar: 291
CoRuS skrev:
Hmmm dessa kanske kan vara av intresse om det ska vara riktigt blandad körning...

jaaa, precis, nått sådant!

pris?

KalleKulspruta skrev:
Hej. Jag skulle vilja ha tipps på ett bra däck som lämpar sig för både asfalt och grus. Jag vill ha bra fäste på grus, samtidigt som det inte får vara för grova mönster eftersom det försvinner så fort på asfalten då.

något tips?

Metzeler Enduro 1 ger grymt bra fäste på båda. Inte så lång livslängd kanske men mycket kul körning undertiden. :D :tummenupp

CoRuS skrev:

scoripondäcken sitter originalmonterade på ktm 950 :fakta Provklämde lite på mässan i göteborg och dom verkade schysta :tummenupp

Förresten pratar vi 17" eller?

Mitt pilot sport börjar bli nedslitet, och det var riktigt fräscht när jag köpte bågen för ca 35 mil sedan :(
Får bli ett 10 år gammalt macadam vid nästa byte. Dåligt fäste javisst men gud vilka roliga sladdar man kan få då :)

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back