däcksslitage/vad har ni för däck?

• Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date
Raggarn skrev:
ap ap ap...
dumt å gasa hårt med kalla däck....sa inte körskoleläraren det :lol

:( Jo men....... åh...... tänkte inte på det. :4skrika

Glömde en lite detalj i mitt raljerande om M1'ornas beteenden; jag körde tidigare på MTR02'or och dom betedde sig inte alls så inkonsekvent. Man visste vad man kunde förvänta sig, kalla som varma.

300 mil o på gränsen att sprängas!!

Har en duke -03 som gick 300 mil med orginaldäck, tror det är dunlop eller nåt.. sista 50 milen gick nog olagligt oxo... hmm... undrar vad ja gjorde för fel för att de skulle slitas så snabbt :)

Till salu förresten !!!!

Eftersom det handlade om däck tänkte jag knycka lite trådplats och höra om det är nån som känner till Michelin Anakee 150/70-17 (1240:- på vurpan.com). Hållbarhet, bra eller dåligt grepp? :confused:

von reisen skrev:
Eftersom det handlade om däck tänkte jag knycka lite trådplats och höra om det är nån som känner till Michelin Anakee 150/70-17 (1240:- på vurpan.com). Hållbarhet, bra eller dåligt grepp? :confused:

Ingen aaaning om några egenskaper men tittar man i Michelins katalog så klassas det som ett off-road däck. Det består visserligen av 100 % silica så lite grepp borde det kanske ha men..... Ser dessutom lite väl grovmönstrat ut och verkar ha en rätt platt profil a'la off-road ut åxå.

Spider skrev:
Ingen aaaning om några egenskaper men tittar man i Michelins katalog så klassas det som ett off-road däck. Det består visserligen av 100 % silica så lite grepp borde det kanske ha men..... Ser dessutom lite väl grovmönstrat ut och verkar ha en rätt platt profil a'la off-road ut åxå.

Japp det står i kategorin offroad däck hos vurpan också. Pirelli MT 60 R Corsa hade varit intressant men letade efter ett billigare däck. Vill också ha ett däck som fungerar någorlunda på grusväg.

Körde Michelin pilot sport som satt på min R6 a förra året... Fint fäste men när det släppte så vart man överaskad... Not Good!!
Krängde genast av dessa o körde sedan med Metzeler RS2 finfina däck... släpper de så gör det de lungt o kontrollerat.. men som skrivet tidigare...kalla däck är skithala!!

Tyvärr finns det bara RS1 i dim 150/60.. ochj det kan ju bli lite dyrt i längden.
Men RS2 finns i 160/60 och de funkar!!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...