Zeb_Macahan
Bettingansvarig
Chris Ash skrev:Det där varierar något oerhört....Anderstorp i April eller Jerez mitt i sommaren...
Och det fullgoda greppet är ju förmodligen Jerez mitt i sommaren? Isåfall är det ju den optimala arbetstempen!
//jaG
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chris Ash skrev:Det där varierar något oerhört....Anderstorp i April eller Jerez mitt i sommaren...
Zeb_Macahan skrev:Och det fullgoda greppet är ju förmodligen Jerez mitt i sommaren? Isåfall är det ju den optimala arbetstempen!
//jaG
negnit skrev:Hej igen jag hade lite mer funderingar kring det här med temp, i början av året körde jag nån gång på ett par Brighstone slicks som jag tror va medium och nu är det Pirelli soft,har det nån betydelse???? och om skär ett slicks blir det varmare /fortare varmt då ella är jag helt ute cycklar nu.
hadet
nu kommer ju kanske max 2% av oss på sporthoj köra på jerez så han undrar nog vad tempen är på sviesta eller liknandeZeb_Macahan skrev:Och det fullgoda greppet är ju förmodligen Jerez mitt i sommaren? Isåfall är det ju den optimala arbetstempen!
//jaG
Chris Ash skrev:Nja...däck kan faktiskt bli för varma också. Tänk regndäck på torrt.....
Men det finns en massa faktorer som spelar in, som körstil och hur banlayouten ser ut. Men vid 65-90 grader ger ett däck väldigt bra grepp.
negnit skrev:Så om man skär ett litet mönster i däcket så bör man få upp tempen lite bättre,jag vet inte vilken temp jag har i dag men det går lätt att ta på det,i fjol körde jag på Åsen med Pilot sport och däcket fullkommligt smällte nu kör jag betydligt hårdare på GR en sådär 1,45 kanske och däcket ser ut som f-n
negnit skrev:Så om man skär ett litet mönster i däcket så bör man få upp tempen lite bättre,jag vet inte vilken temp jag har i dag men det går lätt att ta på det,i fjol körde jag på Åsen med Pilot sport och däcket fullkommligt smällte nu kör jag betydligt hårdare på GR en sådär 1,45 kanske och däcket ser ut som f-n
#Olsson# skrev:...Vanligaste skälet till "strängen" är smuts på banan. Fästet är dåligt och det småglider hela tiden(ej märkbart). P g a det dåliga fäste, blir friktionen så låg att tempen aldrig kommer upp ordentligt. "Cold tear" uppstår...Det verkar stämma bra, eftersom jag hade cold tear/sträng på GR endast. På Gåsen o Sviestad var däcket helt perfekt. Kalk på GR kanske? Gåsen o sviestad är ju renare. Där såg samma däck perfekta ut. Sedan lär banor spela en avgörande roll(underlag i allmänhet)
F ö, o enligt källan är returdämpning väldigt avgörande också. Mer returdämpning tar hårdare på däcket. Så lite som möjligt är målet.
tobbe skrev:Intressant det här. Många klagar ju just på att fästet är dåligt på GR pga av kalkdammet som ligger på banan så jag tror att du kan ha helt rätt! Hoppas nu bara att de kan fixa till det där med kalkproblemet på GR för det är ju annars en helt underbar bana (när den blir färdig...). Halva nordslingan har ju fortfarande inte översta lagret asfalt pålaggt.
tobbe skrev:Intressant det här. Många klagar ju just på att fästet är dåligt på GR pga av kalkdammet som ligger på banan så jag tror att du kan ha helt rätt! Hoppas nu bara att de kan fixa till det där med kalkproblemet på GR för det är ju annars en helt underbar bana (när den blir färdig...). Halva nordslingan har ju fortfarande inte översta lagret asfalt pålaggt.
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |