Däckslitage Roadtec Z6

Jovars.. fast skall man förbjuda min bil, så får man förbjuda alla Volvo, Saab,MB ,BMW osv
Fattar iofs inte varför Fjollträskare behöver 4wd? Jag behöver, tror inte att stureplansfjantarna har någon större användning....

För att det är roligare med 4wd kanske? Varför ska man bara köpa bil (fordon) efter förnuft?
Hur många på sporthoj skulle då finnas kvar?

Jag är överlag nöjd med däcken men mest snopen över hur jäkla snabbt det gick på slutet.
Det där däcket är inte normalt slitet. Det har antingen körts av någon som behöver en BKK-kurs (motsv) för att bli kompis med att svänga, eller av någon som burnat upp det mesta av gummit.

Lämnar ni in däcket eller är byter ni allt hemma?
När man lämnar in behöver man då plocka bort skivor och drev innan?
Kan man rent ut av lämna in hela hojen och låta däckfirman plocka av hjulet?
Visst kan man lämna in hela hojen, i synnerhet till en hojverkstad, men bytet blir billigare om man kommer in med ett löst hjul. Drevet lyfter du enkelt av hemma, du ser hur det hänger ihop när du tagit loss hjulet, och bromsskivor kan sitta kvar på hjulet.
Jag byter däcken själv nuförtiden, det är inte så svårt faktiskt. Eller man kanske kan säga att det kan vara svårt som i litet arbetsamt, men inte svårt som i komplicerat. :tungan
Att köpa hojdäck som gått genom auktoriserade svenska distributörer har jag lagt ner helt sedan länge, det sker bara när jag i undantagsfall känner att jag vill betala ungefär dubbelt så mycket för en vara som jag måste.

För att det är roligare med 4wd kanske? Varför ska man bara köpa bil (fordon) efter förnuft?

Låt småflickorna hålla på med sina "förbjud suvar" demonstrationer om dom vill.

On topic.

Mitt däck på förra hojen såg ut precis som ditt, det gick bra att köra 10 mil till på det iaf.
Chansa bara om du måste!

Jag tror att du kört med allt för lågt däcktryck. För lite luft gör att däcket blir för varmt och slits ut på nolltid. Kolla ditt tryck innan du byter däcket, där kan svaret finnas.

Men va faan... :huvet :huvet :huvet

Nu sitter man och väntar på att det nya däcket ska komma. Ser på transportbolaget DPD´s sida att det anlände till Örebro i Torsdags.
Jag ringde och hörde hur det gick för dem då däcket skulle levererats igår. Tydligen har det skett nått fel (troligen nån sommarvikarie som har slarvat:mad: ) så jag kopplas vidare till Posten som i sin tur säger att det kan ta veckor att leta rätt på rätt paket och att jag ska vända mig till avsändaren (mcdäckonline) som finns i tyskland då detta är ett utlandsärende och reklamationen kan endast avsändaren stå för.

Enligt posten kommer det gå fortare om de skickar ett nytt däck.

Varför i helvete:yoparty händer detta alltid mig....:censored

Hoppas mcdäckonline svarar fort så att man slipper mer tjafs...:confused:

Jo, jag kör själv SUV, det var därför jag undrade över förbudskrav. Tycker som dig, att det är att kasta lite sten i glashus med krav att förbjuda vissa fordon.

Snackade precis med mcdäckonline och de skickar ett nytt däck direkct... bra service!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT