däckskärare

h-street skrev:
var i hbg ska man vända sig om man vill ha lite mönster på slicksen, däckfirma lr liknande. :va

Åk upp till däckab tror jag det heter på ättekulla,vänster i rondellen in på industriområdet,första höger och sen direkt på höger sida,typ mitt emot såifa, så fixar dem det...hade gärna hjälpt dig själv men har ingen maskin...kommer inte förrän i vinter. Mvh Johan/Sandström Service AB.

Men jag hade starkt rekomenderat att du åker på typ Rennsport eller 208gpa istället och säljer slicksen till nån som använder dem..blir aldrig bra med hemgjorda mönster.

Last edited:
h-street skrev:
var i hbg ska man vända sig om man vill ha lite mönster på slicksen, däckfirma lr liknande. :va

Du får inte lov att köra med slicks på vägen heller...

Slicks som Intermidium däck fungerar inte bra på regn. Slicksen kommer inte upp i arbetstempratur och har i likhet med skurna slicks noll fäste på fuktig bana. Det hjälper inte med däckvärmare heller eftersom fukt och vatten fort kyler ner däcken.

Håller med thundrace - köp typ reggade race däck, tex Dunlop 208, Pirelli Corsa, Michelin Pilot Race eller Mezeler.

Ok, tack för svaren grabbar. Jag vet att man inte får åka m slicks på väg men vad gör man när man e urfattig o behöver däck o som nästan fås gratis :tummenupp Se om det blir någe mer åka i år lr kanske lite åkning med den stora 640n :D på race house i malmö o då kan det vara bra m slicks. Kanske dyker upp i vinter till Johan/Sandström Service AB, när ni fått maskinen!
Tack

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back