Däcksbyte inklusive avmontering av hjul - var i Stockholm?

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Ingen
Behöver ett nytt bakdäck. Har kikat och ringt runt lite. Verkar som om många verkstäder bara tar emot avmonterade hjul...

Har ingenstans att mecka. Letar därför efter ett ställa dit jag kan åka in med hojen och få bakhjulet avmonterat och däcket bytt medans jag väntar. Köper gärna däcket på plats också. Om det kniper får jag väl beställa ett däck på nätet och ta det med mig. Någon som kan tipsa om ett bra ställe inom 08-området?

>www.orbygummi.se

Snackade med dom i dag. Dom tog bara emot lösa hjul...
EDIT: eller var det någon annan kanske? Kommer fasen inte ihåg :rolleyes: ...

Last edited:
Mc-Bolaget kan jag rekomendera dit kan du åka med din hoj så tar du en fika under tiden dom kirrar hojen

Hos Carlo, i Hammarby. Tusan å, vad var det stället hette nurå???
Någon annan som kommer på kanske?

Han fixar allt & har bra priser. Iaf när jag var där & akutbytte en söndag. Tror han tog 150 pix för att åka till jobbet & lägga om ett däck till mej. Snacka om bra jour med jävligt bra service :tummenupp

Vill du har ett nummer, pm.a.

// Ullis

Hos Carlo, i Hammarby. Tusan å, vad var det stället hette nurå???
Någon annan som kommer på kanske?

Han fixar allt & har bra priser. Iaf när jag var där & akutbytte en söndag. Tror han tog 150 pix för att åka till jobbet & lägga om ett däck till mej. Snacka om bra jour med jävligt bra service :tummenupp

Vill du har ett nummer, pm.a.

// Ullis

Det är priset om man har ett par balonger:tuttar att vifta med :tungan gissar jag.:D

för en vecka sen fick jag panikbyta bakdäcket efter att jag upptäkte att jag körde på korden. Mc-varuhuset hade kunnat ta emot den om inte en av deras mekaniker hade klotat ganska illa. Ava-mc fixade på 2 röda, däremot var dem jävluskt dyra (2500 pilot power 2ct 180/55-17 däck och montering).

Ava-mc fixade på 2 röda, däremot var dem jävluskt dyra (2500 pilot power 2ct 180/55-17 däck och montering).

Det låter inte sjukt dyrt? :va Ganska rimligt för den typen av butik.

Rullade du in hela hojen eller hade du lös fälg?

Mc-Bolaget kan jag rekomendera dit kan du åka med din hoj så tar du en fika under tiden dom kirrar hojen

Dom måste dom ändrat policy, när jag mailade och frågade om dom gjorde detta förut (förra året) så sa dom att dom inte gjorde det av någon garanti anledning.
Har inte kvar mailet så har inte den exakta motiveringen, men kontentan var iaf. att de bara bytte däck köpta hos dem.

Tack för alla tips. Beställde ett Pirelli från Däckonline för runt tusenlappen. 400 spänn billigare än samma märke hos t. ex. MC Varuhuset. Byter själv. Verkar för bökigt med alla prinsessan-på-ärten-verkstäder som inte vill ha mina pengar i utbyte mot verkstadsjobb ;-)...

Det låter inte sjukt dyrt? :va Ganska rimligt för den typen av butik.

Rullade du in hela hojen eller hade du lös fälg?

rullade in hojen. mitt första däckbyte iofs så prisuppfattningen är inte den bästa, men jag vet att man kan få ett sett på rollers för 3000 exkl montering förståss. Jag tyckte det var dyrt i alla fall, men det var juste att de kunde klämma in mig på så kort tid

Tack för alla tips. Beställde ett Pirelli från Däckonline för runt tusenlappen. 400 spänn billigare än samma märke hos t. ex. MC Varuhuset. Byter själv. Verkar för bökigt med alla prinsessan-på-ärten-verkstäder som inte vill ha mina pengar i utbyte mot verkstadsjobb ;-)...

Jag har precis beställt däck från hojdäck.se...det var ruskigt billiga. Ligger under Däckonline också, iaf på de däcken jag kollade. Hade problem att avsluta köpet via webben, så jag mailade dem att ringa mej. Tog väl 30 min sen hade jag ett samtal :)

Beställde idag vid 11, fick mail på att de levereras idag kl 15:46 & finns på plats senast på torsdag. Nu hinnr jag få de bytta innan min resa till Deltaträffen :)

Comi .. men håller han fortfarande på?

Att döma av hans profil sysslar han med annat på annan ort :)

Det kanske han inte gör? Har inte hört nåt från honom på evigheter heller, så han kanske har annat för sej nu.

Hahaha...men du är det inte? ;)
Jag skrattade lite där :D

Hmmm...jag har en tendens att roa dej tror jag :rolleyes:

Last edited:
Ullis: Kommer du att lägga på dina däck själv, eller hur löser du det?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul