Däcksåtgång racehelg

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Detta är ju förstås en fråga utan uppenbara svar, givetvis vill man väl alltid ha nya slicks på till race men för en långsam rookie borde det väl räcka med att köra på samma set slicks hela helgen? Jag tänker nu på B-racet på Sviesta i månadsskiftet då det är 2st 20 min träningspass följt av 15 varvs race både lördag och söndag.

Hade det inte snart varit semester så hade jag ju förstås kunnat köpa på mig några uppsättningar så hade man haft utifall men nu måste varje inköp planeras noga för att inte rasera semesterekonomin =P

Räknar man lite på det så motsvarar det ju lite förenklat 2st tisdagsträningar och det lär väl inte vara något problem?

Jag har K1 fram och K2 bak.

Hur som helst vore det kul att höra hur ni resonerar.
 
När jag körde rookie så satte jag på nya däck till race. Därefter gick de sen på nästa kval och sist nästa träning och warm up. Det blev alltså 5 set på en hel säsong.
 
Ursäktar mig lite och frågar vad det kostar ungefär att hålla en 600 maskin till varje tävling.
Om ni förstår vad jag menar?
/mvh Jonas
 
Ett set räcker lätt en helg för mig, brukar dock vända på bakdäcket efter två pass.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top