Däckpluggar?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Tja!

Jag har sökt igenom typ hela stan efter s.k Däckpluggar! Jag att moralsnubbar säger "usch å fy, värsta dödsfällan". Men nu är det ju så att jag inte kör i 200km/h utan max 50km/h. Då flyger inte pluggen ur om man gör det rätt.

Så nu vill jag fråga! känner ni till nått ställe som bär dessa däckpluggar? Det är till för hål i däck... Hålet filar man upp lite grann, sen viker man in en gummibit som man samtidigt sätter ett klister på. Sitter som ljutet när man gör det rätt. Har gjort det många gånger.

Jag har spik i mitt däck å måste fixa snarast så jag kan ut å köra

Johnny

funkar det inte med 'punka på burk'??? hade samma probs med mitt splitter nya däck! ingen som vill laga det här heller:( av samma anledningar som du fick förklarade.

jag körde på en redig spik med bilen och då kostade det inte mer än 180 kronor att få det fixat och det har hållt jäkligt bra, har kört fortare än 50 också med det - motorväg plus moms. har nog kört minst 500 mil med det också om jag minns rätt.

edit: punka på burk :) är det en spikburk då eller ;)

Jag hade också en spik i däcket. Lämnade in däcket på T-H Pettersson i Göteborg och satte i en sån däckplugg. Fick betala 250 :- för det.

Däcket fungerade mycke bra efter detta ingrepp :hej

Äh, släng i en innerslang ist... Och "pluggen" är ett gummisnöre som man trycker in i det uppborrade hålet dubbelvikt och fimpar i höjd med däcksmönstret. Funkar inte så bra om det är för tunt gods i sulan.

/fd. däcksmontör :)

men Chrilleus, kan inte du tipsa då om vart jag kan köpa ett sådant här kit så jag kan göra det själv ... när det händer liksom!

På närmaste gummiverkstad kan du prova. Vi på *Karlaplans gummiverkstad* köpte ju liksom allt av generalagenter. Lite klurigt att som privatperson få handla av dom :/

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back