Däckmaskiner - blir det fälgskador ?

Själv så lånade jag maskinen och gjorde det själv, såg nånstans att dom satte fast fälgen i bromsskivan. Det funka KANON, Kostade BARA 50spänn när jag gjorde jobbet själv.. :tummenupp :tummenupp

Själv har jag fått ett allmän dåligt intryck av ALLA MC firmor. Därav lånar jag deras däckmaskin när ett nytt däck ska på. Justeras däckmaskinen bara rätt när däcket ska av/på så blir det inga märken.

Att kränga av däcken för hand känns ändå bäst. Jag har tryckluftsslang som jag skurit en skåra i som jag stoppar på fälgkanten för att däckjärnen inte ska repa. Funkar kanon förutom att man ska ha några slangbitar i reserv eftersom dom går sönder efter ett tag.

Just på OZ fälgarna är fördj**la fina att monterat däck på eftersom man inte behöver däckjärn för att montera ett nytt däck (för att kränga av behövs det dock) :tummenupp :tummenupp :tummenupp

campar skrev:
Det är Däckia som ligger nere vid stationen nästan.

Slå en pling till mig på 0709- 99 99 85 om du inte skulle hitta o vill veta mera!
175:- tog de iaf för montering o balansering när jag var där!

//Niklas

Tack för tipset. Jag var där och de hade tydligen inte "de mjuka" delarna som de vill använda. Jag var f ö även på Schn...rs och det verkar som att ingen vill riktigt göra jobbet. Alla hänvisar till någon annan. Och när jag kommit till nästa ställe så föreslår de den förra. Jag säger då att, men dem föreslog er och alla bara garvar. :lol Nu har jag lämnat dem till en firma i krokarna som skall "prova lite" "Känna sig för". De lovar bara att inte sabba dem. Bytt eller inte. Vi får se hur det går.

#Olsson# skrev:
Tack för tipset. Jag var där och de hade tydligen inte "de mjuka" delarna som de vill använda. Jag var f ö även på Schn...rs och det verkar som att ingen vill riktigt göra jobbet. Alla hänvisar till någon annan. Och när jag kommit till nästa ställe så föreslår de den förra. Jag säger då att, men dem föreslog er och alla bara garvar. :lol Nu har jag lämnat dem till en firma i krokarna som skall "prova lite" "Känna sig för". De lovar bara att inte sabba dem. Bytt eller inte. Vi får se hur det går.

Är nog bättre jag gör det åt dig :rofl

Är ju lättare med mjuka racedäck men ändå

campar skrev:
Det är Däckia som ligger nere vid stationen nästan.
175:- tog de iaf för montering o balansering när jag var där!
//Niklas
Det ska jag komma ihåg när jag köper min nästa uppsättning däck från Tyskland :tummenupp

Gjorde misstaget att köpa dem från D..Mc och fick betala lika mycket för bakdäcket som både fram och bak kostar i Tyskland :gnissla

johanrehn80 skrev:
Är nog bättre jag gör det åt dig :rofl

Är ju lättare med mjuka racedäck men ändå

Tack Johan för erbjudet men jag är klar. 3 st firmor involverade. 1-Köp 2-kräng o firma-3 för balanseringen. :gnissla Dom ser OK ut i alla fall. Så nu kan man köra 300 mil till innan det är dags igen. :huvet

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti