Däckköpardags.

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Det har blivit dags å tjacka nya däck till min Honda.

Idag sitter det

Fram: Continental TKC60 90/90-21
Bak: Dunlop Trialmax 120/90-17

Men nu är jag ute efter rena "asfaltsdäck" då jag jävligt sällan åker och drar grusväg.

Vad skall jag tjacka? Är inte ute efter nått supergrip!

Hur många mil håller ett däck för en sån maskin jag har med en pilot som tar det rätt så varsamt i trafiken.

En annan fråga, blir uiilandet vingligt med ett slitet däck? Jag upplever att min slangning har blivit mer och mer okontrolerbar/vinglig.

Bakdäcket jag har nu har endast gått ett par hundra mil.

Bilden ger ingen rättvis bild :hihi Däcket är blankt i mitten...

:öl

Last edited:
Den spårar ju mer med slitna däck, är nog det du känner av.

Har för övrigt inga tips på däck. Men dom där försäljarna i stockholm dyker nog snart upp och bombar...

Det har blivit dags å tjacka nya däck till min Honda.

Idag sitter det

Fram: Continental TKC60 90/90-21
Bak: Dunlop Trialmax 120/90-17

Men nu är jag ute efter rena "asfaltsdäck" då jag jävligt sällan åker och drar grusväg.

Vad skall jag tjacka? Är inte ute efter nått supergrip!

Hur många mil håller ett däck för en sån maskin jag har med en pilot som tar det rätt så varsamt i trafiken.

En annan fråga, blir uiilandet vingligt med ett slitet däck? Jag upplever att min slangning har blivit mer och mer okontrolerbar/vinglig.

Bakdäcket jag har nu har endast gått ett par hundra mil.

Bilden ger ingen rättvis bild :hihi Däcket är blankt i mitten...

:öl

De bästa rena landsvägsdäcken i samma fabrikat får nog bli Metzeler Lasertec, 90/90-21 och 130/80-17 och vill du ha ett par budgetdäck kan ett par Maxxis 6017 R/F funka.

Miltalet får nog anses vara högerhandsrelaterat och max. miltal medger inte mycket slangande och annan lekstuga.

Micke -däckteknolog i Stockholm

De bästa rena landsvägsdäcken i samma fabrikat får nog bli Metzeler Lasertec, 90/90-21 och 130/80-17 och vill du ha ett par budgetdäck kan ett par Maxxis 6017 R/F funka.

Miltalet får nog anses vara högerhandsrelaterat och max. miltal medger inte mycket slangande och annan lekstuga.

Micke -däckteknolog i Stockholm

:Bugar

Tackar tackar!

Ok nu är däcknasarna välkommna Å priskriga :hihi

Om jag skall sluta slanga för att spara däck/pengar så säljer jag hellre knarren eller så byter jag in nått av mina kids mot en livsprenu.. på däck.

Vissa dagar är ju ungarna gratis så varför inte byta till sig lite däck... :hihi

Edit: Glömde :öl Siimääster nu! JIPPI!

Last edited:
Tyvärr måste jag säga efter att ha sett dessa sk MAXXIS att jag inte skulle montera dessa skit däck om dom så var dom sista tillverkarna på jorden!!

Livsfarliga PLAST däck med skrämmande rundhet som inte har på marknaden att göra!!

/Fürstenhoff.

Ok...

Men det duger inte att som däckhandlare klanka ner på ett däck utan att erbjuda ett bättre till samma pris!

Har du några däck till en offroadknarr?

Du kan Pma om du vill.

Edit: Lite OT men det är påtin att du slänger upp ett par pix i Bakslangstråden!!

Last edited:
Ok...

Men det duger inte att som däckhandlare klanka ner på ett däck utan att erbjuda ett bättre till samma pris!

Har du några däck till en offroadknarr?

Du kan Pma om du vill.

Edit: Lite OT men det är påtin att du slänger upp ett par pix i Bakslangstråden!!

provat michelin sirac ? hade de när xt:n användes till jobbpendling funkade bra på asfalt men skit på grus ,borde passa bra om du kör mest asfalt

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!