Däckfrågor + vart köpa däck?

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Om man köper ett däck från tex däckonline och tar med det till en officiell Mc verkstad.
Brukar de ta extra betalt för att montera på det eftersom man inte köpt däcket hos dem?

Följdfrågor:
- Var kan man köpa däck online?
- Finns det lokala däck firmor som kan sätta på mc däck eller måste man ta sig till de stora kedjorna?
- Det perfekta är väl om det sitter samma däck av samma märke både fram och bak men hur viktigt är det egentligen?

hojdack.se dom har avtal med ett antal verkstäder för fastpris på bytet:banana

Brukar kunna vara rätt mycket billigare att köpa däcken online. Det är klart däckfirmorna tar betalt för att kränga på dem, men du sparar ändå en bra slant.
För några år sedan kunde de bli lite kinkiga om man kom dit med nätköpta däck i handen, men det verkar ha gått över med tiden.

Jag skulle vilja påstå att de allra flesta (om inte alla) däckfirmor kan kränga även mc-däck.

Ett par exempel på onlineshoppar med bra omdömen är:
hojdack.se
mcdackonline.com
dexon.se

Jag har använt www.mcdackonline.com 2 gånger och har inte haft problem. Hyggliga priser och skickar snabbt som fan. Samt man får ju däcken hem till dörren vilket är bra.

Fast går man till de stora kedjorna likt Euromaster av ren bekvämlighet, för att tjänstebilen får allt skött där, så blir man uppfintad på läktaren.

Alltså deras priser är bisarra, typ 800-1000,- för dubbelt däckbyte med hjulen i handen.

Skönt att det finns tappra däckbytarsoldater som gör hela proceduren för en trehunka

ehm jag borde ha tillagt att jag byter mina däck själv...så vet inte hur det är med mcdackonline och direkt till verkstad för krängning.

Tirendo.se

Sedan finns det alltid nån som har krängare så du slipper stå med däcksjärnen. Men - lär dig konsten ifall du behöver göra det nån gång...

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden