däckfråga

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
Hej.Jag har tänkt beställa michelin pilot road 180/55 till min bandit 1200 vilket jag har funnit slitstarkt.Sitter o fluktar på dackonline´s sida.....Pilot Road...Pilot Road B....och Pilot Road S...vad för skillnad,utom priset? B tycks vara krav för SV 1000, S för FZS1000 Fazer o FJR 1300 m.fl. modeller
Är S o B på nåt sätt kraftigare eller...isåfall lika bra o köpa dom...?
NÅN SOM VET?
holm44:confused:

I bla Tyskland typas hojar med olika däck. Däcken är helt identiska, men B är för SV tex å K för ST1300 osv. Det har enbart med deras pappersvändande att göra :huvet
Så för oss i Sverige, som slipper dom där dumheterna, funkar det alldeles utmärkt att köpa det billigaste däcket av respektive modell, eftersom det är exakt samma däck, bokstav hit eller dit. :fakta

Hoztic skrev:
2641926 I bla Tyskland typas hojar med olika däck. Däcken är helt identiska, men B är för SV tex å K för ST1300 osv. Det har enbart med deras pappersvändande att göra :huvet
Så för oss i Sverige, som slipper dom där dumheterna, funkar det alldeles utmärkt att köpa det billigaste däcket av respektive modell, eftersom det är exakt samma däck, bokstav hit eller dit. :fakta
Nja, det kan vara skillnader på däcken så antingen köper man med rätt bokstav enligt boken om det finns någon angiven eller samma modell utan bokstav. Fel bokstav är inte att rekommendera.

holm44 skrev:
2641846 Hej.Jag har tänkt beställa michelin pilot road 180/55 till min bandit 1200 vilket jag har funnit slitstarkt.Sitter o fluktar på dackonline´s sida.....Pilot Road...Pilot Road B....och Pilot Road S...vad för skillnad,utom priset? B tycks vara krav för SV 1000, S för FZS1000 Fazer o FJR 1300 m.fl. modeller
Är S o B på nåt sätt kraftigare eller...isåfall lika bra o köpa dom...?
NÅN SOM VET?
holm44:confused:

Banditen skall ha däcket utan tilläggsbokstav. Tilläggsbokstaven är ett däck avsett för endast en enda hojmodell. Så att säga kompenserat för någon specialitet på just den hojen. Men vilken avslöjar de aldrig. Kör själv med 2 eller 3:e pilot roaden på min bandit.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg