Däckfråga

• Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Ånej inte däckbreddsfråga igen. Trodde aldrig jag skulle bli tvungen att fråga men nöden har ingen lag.
Hade helt ratat 190 däcken nu när jag skall köra 600:a men nu påstår killen som säljer däcken att tillverkaren rekommenderar 190 även till 600:a. Visst jag kan köpa vilken bredd jag vill men tydligen är jag då lite kärringen mot strömmen.
Så vad åker ni på för däck med era 600:or?

RJ skrev:
2099843 Tack för ett snabbt svar! :tummenupp
Vad åker Veideckillarna på?
Förra året åkte alla på 180 - sågh i alla fall så ut när man sprang runt och letade begagnade däck i depåerna. 190-däcken är gjorda för 6-tumsfälgar och det sitter väl 5,5-tums på alla 600:orna?

Bingo skrev:
2099857 Förra året åkte alla på 180 - sågh i alla fall så ut när man sprang runt och letade begagnade däck i depåerna. 190-däcken är gjorda för 6-tumsfälgar och det sitter väl 5,5-tums på alla 600:orna?
Någon som vet hur bred fälgen är på en R6 -06?

Bingo skrev:
2099857 Förra året åkte alla på 180
G:sson körde faktiskt på 190/60 som är rejält högre än 180/55 som är standard (höjer baken 3 cm). Det var dock inget han rekommenderade utan var knutet till det däcksmärke han använde.

Ja blir det 190 kommer jag att ha 60 profil. Varför var det inget han rekommenderade?

RJ skrev:
2099899 Ja blir det 190 kommer jag att ha 60 profil. Varför var det inget han rekommenderade?
Dunlop suger fett jag har provat. Framdäcken är speciellt dåliga.

Det större däcket gör att du kommer at få stora problem medchassi inställningar optimera drevning osv

Steny skrev:
2099935 Dunlop suger fett jag har provat. Framdäcken är speciellt dåliga.

Det större däcket gör att du kommer at få stora problem medchassi inställningar optimera drevning osv
Kommer du att köra med 180 däck i år?

RJ skrev:
2099823 Ånej inte däckbreddsfråga igen. Trodde aldrig jag skulle bli tvungen att fråga men nöden har ingen lag.
Hade helt ratat 190 däcken nu när jag skall köra 600:a men nu påstår killen som säljer däcken att tillverkaren rekommenderar 190 även till 600:a. Visst jag kan köpa vilken bredd jag vill men tydligen är jag då lite kärringen mot strömmen.
Så vad åker ni på för däck med era 600:or?

Jag ser det såhär...

Det finns nog en andledning till att alla i princip kör med 180 däck.
600cc levereas med 180 däck av en andledning
1000cc levereras med 190 däck av en andledning. (tror jag alla fall)

Jag ser det såhär, du skall köra i rookie. Om nått så har inte däckdimensionen någon betydelse. Jag kommer köra med 180...

sunkan skrev:
2099979 Jag ser det såhär...

Det finns nog en andledning till att alla i princip kör med 180 däck.
600cc levereas med 180 däck av en andledning
1000cc levereras med 190 däck av en andledning. (tror jag alla fall)

Jag ser det såhär, du skall köra i rookie. Om nått så har inte däckdimensionen någon betydelse. Jag kommer köra med 180...
Håller med, hade tänkt 180 men däckkillen påstod att det nästan alltid var 190 som gällde så då blev jag osäker. Däcken vi pratar om är förövrigt Bridgestone.

Neh, 180 på 600. Dunlop hade (har) lite speciella dimensioner men för alla andra märken är det 180 som gäller!

Don Quixote skrev:
2100199 Neh, 180 på 600. Dunlop hade (har) lite speciella dimensioner men för alla andra märken är det 180 som gäller!
Klartext! :tummenupp
Precis det jag också tycker, då får det bli en trave 180 däck.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!