Däckfråga

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag har en Bandit 600 med ett nästan nytt Pirelli Dragon GTS bak. Framdäcket är dock slut. Dragon GTS har utgått ur sortimentet. Har någon förslag till vad jag kan sätta på fram istället, för att få någorlunda matchade däck?

Personligen lutar jag åt ett Pirelli Diablo Strada. Finns det något som talar mot den kombinationen?

Diablo Strada skall vad jag förstår vara ett något bättre däck än Dragon GTS, så det borde vara OK. Jag vill inte ha bättre grepp bak än fram.

Strada verkar vara bra däck för hur jag kör. Alltså kan jag när jag nött slut på baksulan sätta på ett Strada även där och få helt matchade däck.

Mvh,
/Fredrik

Bara att fråga nån som säljer däck så har dom koll så får du ett som matchar hår/mjukheten på den gamla.

//Mar

Ptja, om det bara var hur hård/mjuk gummiblandningen är så skulle däckmarknaden vara väldigt liten. Alla olika hårdhetsgrader, alla olika dimensioner. I övrigt enhetliga priser och identiska däck. Nu är det inte riktigt så... stomme, profil, elasticitet, mönster, massfördelning och så vidare - en massa saker som spelar in i hur ett däck känns och fungerar.

Så, någon som provat både Diablo Strada och Dragon GTS och vet om de är snarlika?

Mvh,
/Fredrik

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form