Däckfråga Sportec M-1 vs. M3

Skippa M-1.

Faktum är att Roadtec Z6 räcker långt på både gata och bana för de allra flesta. Jag kör det på min ST3 och det funkar alldeles utmärkt.

Men det är ju inte lika fränt som att köra på Sportec M3.. Jag kör M3 på min 998 och är mycket nöjd. Bl.a lite smidigare däckprofil gör det mer lättsvängt än Z6. Båda däcken släpper mjukt och kontrollerat om man bara kör dem varma först.

Jag säger M3. Alternativt M5 som antagligen är något bättre vid riktig hårdkörning.

Jag har också kört med M1 hela sommaren (hållt ca 600-700 mil) och är jättenöjd med det -för både gata och bana (inkl. Anderstorp!)

Har precis idag faktiskt monterat på ett M3 (inte testat det förut)
och hoppas få testa det på Anderstorp på fredag, så snart kanske jag kan svara på om det är någon skillnad, enligt min mening (förväntar mig dock inte att det ska hålla lika många mil) återkommer i så fall :)

Hur kändes M3 däcken?

Sitter just och kollar på dackonline. Är det någon skillnad på M3 och ett M3 L ??? Skiljer ett par kronor på priset så man tycker ju att det bör vara någon skillnad, eller?

Hur kändes M3 däcken?

Ja, just det.. har ju glömt rapportera. (Obs att jag har M3 bak och M1 fram)
Jo, helt okej blir väl "betyget" så här långt eftersom det släppte lite
( har aldrig hänt med M1) i en kurva (depåkurvan efter start-och-mål) men jag tror (vill tro!) att det bara beror på att det var helt nytt eller inte tillräckligt varmt (kräver nog mer uppvärmning än M1), men lite irriterande eftersom jag (och andra) tycker jag kör "mjukt & snällt",
(eller så är den tiden förbi..? :rolleyes:)

Hursomhelst så tror jag på M3 :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...