Däckfirman sabbade en bromsskiva

Min sambo lämnade in sin R6:a hon hade för några år sedan på en verkstad för service och däckbyte. Hon körde hojen hem därifrån samt någon sväng till ett par dagar senare. När hon sen skulle tvätta hojen så tyckte hon att bromsskivan bak såg konstig ut, den gör visst det när båda beläggen sitter på samma sida om skivan :dummer
Nej hon tyckte inte det lät konstigt :rolleyes:
Firman blånekade och då hon inte orkade stå på sig så blev det till att byta verkstad och ok, skiva samt belägg.
Det var på den tiden innan hon o jag blev typ ihop så tyvärr fanns jag inte där för att kunna göra något år eländet.

Jodå jag får en ny skiva. Jag hörde inte samtalet mellan verkstadschefen och däckkrängaren men efter det var det ingen diskussion, skivan blev tydligen stukad i krängarmaskinen. Tur i oturen kanske att den var så extremt skev, typ 3mm kast, hade varit värre om det bara var något över spec vilket är 0,3mm.

En annan sak som är konstig är det enorma prisgapet mellan åf i sverige och utrikes. AVA MC vill ha 4600SEK för en ny org. skiva, CMSNL tar 255 Euro (2360SEK)! :va

Jodå jag får en ny skiva. Jag hörde inte samtalet mellan verkstadschefen och däckkrängaren men efter det var det ingen diskussion, skivan blev tydligen stukad i krängarmaskinen. Tur i oturen kanske att den var så extremt skev, typ 3mm kast, hade varit värre om det bara var något över spec vilket är 0,3mm.

En annan sak som är konstig är det enorma prisgapet mellan åf i sverige och utrikes. AVA MC vill ha 4600SEK för en ny org. skiva, CMSNL tar 255 Euro (2360SEK)! :va

Det där prisgapet beror på att den svensksålda skivan är så mycket bättre vettu...

Han tyckte inte det hade varit rimligt att berätta för dig när du hämtade hjulet att de förstört din bromsskiva? De var ju uppenbarligen fullt medvetna om detta.

4600 för EN skiva!? Kolla Galfer, eller ISR istället. 2200-2500 kr per skiva. :)

Nu får ju de betala den annars så kan man kolla med S-racing. Han är rätt ok att ha att göra med och kan säkert kapa den kosten lite. Ivf min erfarenhet där.

Jag har redan beställt en orginalskiva från CMSNL i Holland, 255 Euro.
Piratskivor kan man hitta på Wemoto, t.ex. EBC för 155 GBP.

Jag tror att de hade en ny "förmåga" i verkstan, förhoppningsvis lär han sig av misstagen...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park