Whheliemange skrev:
Igentligen är vi dumma som kommer med lösa hjul till däcksnasarna, det priset man betalar på däckverkstad skulle DEMONTERING frånå hojen, montering balansering och MONTERING på hoj ingå i däckspriset, det gör ju det på bilen, kan de inte erbjuda det, bör man gå någon annanstans. OK att det blir bättre o snabbare service om man kommer med hjulet under armen.
Har du verkligen tänkt igenom det där ordentligt?[/QUOTE]
Självklart! Men så länge vi gör som de vill, så kan de "köra" med oss, men om alla skulle säga :- Nej, dålig service här åker någonstans där de kan erbjuda montering i priset..skulle de salta priset för mycket så skulle de däcksverkstäderna bojkottas, då skall ni se att de snart skulle erbjuda det i prsiet med för att få sälja däck, vilket trots allt är deras leverbröd....
det är ju som här att de tillhandahåller oss en tjänst, , inte tvärtom, är tjänsten dålig varför välja den? De skall helst krypa på knä för att man valt just dem, varför skall jag välja att betala dyrt för en produkt och det dessutom skall innebära massa merarbete för mig om jag inte vill ha det merarbetet? Förstår inte varför det skulle vara så svårt för dem att erbjuda demontering o montering i priset heller ? Eller att man åtminstone kan ha den valmöjligheten, lite dyrare blir det förståss, förstår att det är lättare, bekvämare, enklare för dem när vi kommer med lösa hjul, men skulle vi göra likadant med bilen?Låt gå för att det är enklare att skruva bort bilhjulen.
Läs allt trots allt med ett stycke ironi, men jag tycker ändå att flera skulle kunna erbjuda det, utan att salta på priserna allt för mycket, alla kanske inte kan el vill skruva med bakhjulen, säljer man däck så skall man kunna erbjuda den tjänsten till gemene man, har man kunskap o verktyg så är det en skitsak för verkstäderna.
Är ju även så att många vill komma med hjulet under armen, tycker det är kul att skruva, passa på att fila och donao meka med hojen när den är upphissad hemma och däckets lämnas in och byts.
Dessutom tänk vad skönt att lämna in en hoj med 2 blanka däck, och hämta ut med nytt svart gummi