Däcket nerslitet till trådarna - hur långt kan jag köra?

Hur dumsnål får man bli??? Köra på corden bara för att spara lite stålar. Vafan är inte livet mer värt eller??? :va

BYT DIREKT........

///Micke

Ska tilläggas att jag har ett däck utan spårning i mitten så inte helt lätt att se hur pass nerslitet det var... :)

Jag körde tills stålcorden kom fram.
När däcket byttes ville firman att jag skulle se och känna hur tunt däcket var på slitbanan.

Jag kommer aldrig mer köra så länge på ett däck och är glad att jag kom undan denna gång.

Ska tilläggas att jag har ett däck utan spårning i mitten så inte helt lätt att se hur pass nerslitet det var... :)

Du skiver juh att trådarna kommit fram under gummit, Är inte det tillräckligt bevis på att däcket är slut :va

Chansa inte utan byt det. Onödigt att chansa på en sådan sak :)

///Micke

Du skiver juh att trådarna kommit fram under gummit, Är inte det tillräckligt bevis på att däcket är slut :va

Chansa inte utan byt det. Onödigt att chansa på en sådan sak :)

///Micke

Ja nu syns det ju klart och tydligt, men för 2 dar sen såg det helt ok ut! Jaja, däcket byts på torsdag... :tummenupp

Ja nu syns det ju klart och tydligt, men för 2 dar sen såg det helt ok ut! Jaja, däcket byts på torsdag... :tummenupp

Så är det när däckets slitbana är på sin sista vals. Kommer ihåg när jag var ute och körde, kollade däcket innan, såg ut att hålla ett bra tag till, 10 mil senare hade gummit försvunnit på två ställen och corden var framme och gav mig sitt onskefulla leende :gnissla

Så är det när däckets slitbana är på sin sista vals. Kommer ihåg när jag var ute och körde, kollade däcket innan, såg ut att hålla ett bra tag till, 10 mil senare hade gummit försvunnit på två ställen och corden var framme och gav mig sitt onskefulla leende :gnissla

Hehe, känner igen det där.... :)

Det höll i alla fall hela vägen till verkstan idag, weeeejj!! :banana

Hehe, känner igen det där.... :)

Det höll i alla fall hela vägen till verkstan idag, weeeejj!! :banana

Schysst :tummenupp Glöm nu inte bort att däcket har som en hinna som kan göra det halt ibörjan :gnissla Bästa är om du kör bort den nu (om du tänkt ställa av snart) så slipper du problem i vår (kanske att du hunnit glömma att hinnan är kvar).

Schysst :tummenupp Glöm nu inte bort att däcket har som en hinna som kan göra det halt ibörjan :gnissla Bästa är om du kör bort den nu (om du tänkt ställa av snart) så slipper du problem i vår (kanske att du hunnit glömma att hinnan är kvar).

Sant, värt att tänka på... regn, höstlöv och hinna känns som en dålig kombo. :rolleyes: Får väl ställa mig utanför verkstan å bränna loss lite innan man åker hemmåt. :tungan

Jag vet en som inte brydde sig om att byta däck, han körde på corden ett tag.

Han sitter i rullstol nu.

Jag vet en som inte brydde sig om att byta däck, han körde på corden 20 mil hem.

Han skriver detta meddelande nu.

Men jag anser att det är dumt att göra det.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti