Däckbyte

Utveckla gärna.. :tummenupp

Lägger mig i o gissar lite - visst är det så att Vianor framför allt jobbar med bildäck? Har själv frågat Vianor om mc-däck o de kan ta hem men det är inte deras grej egentligen. Vänd dig till en som säljer just mc-däck. Handlar själv från hojdäck.se men kränger sedan själv.

Nu har jag kanske inte läst tråden helt ordentligt men jag tycker du skall ringa runt o kolla vad det kostar nära dig att få hjälpen om du kommer med eget däck.
Bästa jag hittat i närheten här är 200 kr/ däck och om jag kommer med lös fälg.

Dyrt! kostar ju 1150 + montering. Om nu Amring har fått detta däck över, så borde det funnits plats för lite rabatt.

Typ 1100 inklusive montering.

Han fick det i butik för samma pris som onlineköp, med montering direkt. Det får väl ändå räknas som rabatt, eller?

Jag köpte online och krängde själv eftersom jag sparade ca 2500 kr bara på däcken jämfört med lokalt. Hade jag fått ett däck för internetpris IRL så skiter jag väl i om de hade fått ett över eller inte.

hur man än vrider och vänder på det så blir det billigaste alternativet att göra det hemma själv(visst man får väl räkna med verktygen man köpt på feltema i kalkylen, men slår man ut det på x antal byten går man enbart plus). Detta förutsatt att man inte har tummen mitt i handen, vilket(ta enbart åt er om ni anser det) väldigt många har.

Skulle så vara fallet, att ni har tummen mitt i handen vill säga, så är väl wheeler dealer i sthlm att rekommendera. Tror även att spökgösta skiftar åt er för en billig peng om ni kommer med däcken i hand.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!