Däckbyte

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Tja, skulle behöva ett par asfaltsanpassade offroaddäck har ni något tips på ett däck som går över 1000mil och inte är livsfarliga på våt vägbana? alltså inte som mina nuvarande Metzeler Tourance är :mad:

har kollat lite på Maxxis M6017 Traxer och Dunlop Trailmax TR91, någon som har nått att säga om dessa? :rolleyes:

Mvh jeppe

hade helst velat sätta på ett par Michelin PP men dom passar inte riktigt på fram fälgen :hihi

Beroende på flera faktorer, så gissar jag på 6-7 hundra mil innan dom är helt slut.

Kanske 800 mil. Beror ju en hel del på hur man kör, om man skjutsar mycket etc etc.

Många kör med tourance bak och anakee fram för lite bättre grepp fram. Då tar däcken slut ungefär samtidigt.

Ska jag ut och toura med tjejen är det tourance som gäller. Då kan man köra på ett set hela vägen.

Kanske 800 mil. Beror ju en hel del på hur man kör, om man skjutsar mycket etc etc.

Många kör med tourance bak och anakee fram för lite bättre grepp fram. Då tar däcken slut ungefär samtidigt.

Ska jag ut och toura med tjejen är det tourance som gäller. Då kan man köra på ett set hela vägen.

men jag har vurpat 3 gånger för att däcken inte höll greppet och en gång var ja på väg rakt igenom en rondell bara för att däcken inte greppa, må hojen kanske vara för lätt? ... ne knappas, eller.. :confused:

men jag har vurpat 3 gånger för att däcken inte höll greppet och en gång var ja på väg rakt igenom en rondell bara för att däcken inte greppa, må hojen kanske vara för lätt? ... ne knappas, eller.. :confused:

Well, eller så körde du kanske för fort?

Just i rondeller får man se upp lite extra, för där kan det ligga all möjlig grus, dieselspill och annan bråte.

Att skylla på att man går omkull för att däcken är
kass funkar liksom inte :D

Well, eller så körde du kanske för fort?

Just i rondeller får man se upp lite extra, för där kan det ligga all möjlig grus, dieselspill och annan bråte.

Att skylla på att man går omkull för att däcken är
kass funkar liksom inte :D

äsch! Klart de e fel på på däcken, jag kör aldrig för snabbt :tuttar
Men hur bra är Dunlop Trailmax egentligen då?

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back