Däckbyte Stockholm???

Gamen

Nybliven myndighetsföraktare
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
Bytt från sport till motard, aldrig varit lyckligare
Letar efter någon som kan skifta och balansera däcken på min 625a, enda jag hittat hittils som kan ta emot hojen och inte bara fälgen är mc-varuhuset och ta mig fan om de inte försöker ta mig bakvägen på priset. Tacksam för tips. :Bugar

Att plocka av hjulen själv är nog den högsta timlön du någonsin kommer att få! :fakta
Jag böt däcken hos Mackes mekaniska i Södertälje, 150kr/st inkl balansering, medans jag väntade. Annars är Svenska Motorcykelaktiebolaget i Bromma/Ulvsunda bra också, runt 150kr/hjulet inkl balansering.

Hoztic skrev:
2188076 Att plocka av hjulen själv är nog den högsta timlön du någonsin kommer att få! :fakta
Jag böt däcken hos Mackes mekaniska i Södertälje, 150kr/st inkl balansering, medans jag väntade. Annars är Svenska Motorcykelaktiebolaget i Bromma/Ulvsunda bra också, runt 150kr/hjulet inkl balansering.

Jo jag har förstått att det finns pengar att tjäna på så vis men jag har verkligen tummen mitt i handen när det kommer till mek. Känner mig lite osäker på min förmåga att plocka ihop den igen när det kommer till bromsar och liknande. Kanske motard är fel hojtyp isf men jag lär mig.

Gamen skrev:
2188104 Jo jag har förstått att det finns pengar att tjäna på så vis men jag har verkligen tummen mitt i handen när det kommer till mek. Känner mig lite osäker på min förmåga att plocka ihop den igen när det kommer till bromsar och liknande. Kanske motard är fel hojtyp isf men jag lär mig.
Iofs aldrig haft nån motard, men jag har svårt att tänka mig att det skulle vara värre än att ta bort hjulen på nån annan hoj? :va Det är nästan svårt att misslyckas :tummenupp Det kluriga är ju att man måste ha centralstöd eller depåstöd :huvet

Comi Scandinavia (som har reklam här till vänster) är klockrena! Comi ställer alltid upp och fixar på/avmontering mot vettig ersättning.

Man får bra pris på däck, montering och balansering.

Att han sen är skittrevlig och ställer upp på udda tider och sånt är bara bonus.

/Lucky9

Hoztic skrev:
2188076 Att plocka av hjulen själv är nog den högsta timlön du någonsin kommer att få! :fakta
mackes mekaniska? vart ligger det? börjar ju bli dags för nya mackor ju

Lucky9 skrev:
2188461 Comi Scandinavia (som har reklam här till vänster) är klockrena! Comi ställer alltid upp och fixar på/avmontering mot vettig ersättning.

Man får bra pris på däck, montering och balansering.

Att han sen är skittrevlig och ställer upp på udda tider och sånt är bara bonus.

/Lucky9

Håller med, comi är bra att göra med.
Jag fick testa hans husa medans jag väntade, det kallar jag bra service.

Någon som kan rekomendera något ställa där man kan köra drive-in däckskifte med bra priser inkl däck söder om söder?
i nutid :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...