Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har man inte själv repat dem…så har man nån att skylla på.Byta själv är inte för alla, jag lämnade bort i många år innan jag började göra det själv. Inget fel i det!
Kan du (eller någon annan) peka mig åt rätt håll vad det är för skillnad för jag lyckas inte hitta något om det allsSkiljer väl t o m mellan radialok som har styrning och inte? Det är hela processen med centrering osv. Jag har gjort fel, fått vibrationer och trott skivan är skev. Gjort om och rätt, inga vibrationer.
Det jag är mest rädd för är att de drar för hårt.
Dave Moss hjälpte mig. Från ca 4 min men kolla gärna hela. Det var omvänt mot min ducce där axeln ska in från andra hållet. Tog ett par gånger innan jag hade fixerat resp löst på rätt ställe vid rätt moment. Med axel och gaffelben är det lika medan oken skiljer. Här visar han centrering av ok utan styrning, som mina. Det skall vara i ett moment.Kan du (eller någon annan) peka mig åt rätt håll vad det är för skillnad för jag lyckas inte hitta något om det alls(vill lära mig, inte för att det spelar någon roll på mitt lok som inte har radialok)
Jättebra beskrivning av hur man ska göra dom olika momenten, men jag håller inte med om i vilken ordning man ska centrera vänster bromsok och vänster gaffelben. Så som han gör vill vänster bromsok styra gaffelbenets position istället för tvärtom. Jag skulle låsa fast vänster gaffelben före montering av vänster bromsok, då kan inte avståndet mellan gaffelben och bromsskiva ändras.Dave Moss hjälpte mig. Från ca 4 min men kolla gärna hela. Det var omvänt mot min ducce där axeln ska in från andra hållet. Tog ett par gånger innan jag hade fixerat resp löst på rätt ställe vid rätt moment. Med axel och gaffelben är det lika medan oken skiljer. Här visar han centrering av ok utan styrning, som mina. Det skall vara i ett moment.
Jag håller med dig, tror jag, men sånt här blir fort rörigt i min skalle. Jag letade efter ett annat klipp där han gör samma sak på en vit aprilia, med någon skillnad och det är vad jag följt. Då var det viktigt att låsa ”captive side”. Hittade det först för längesen och reagerade på avvikelsen när jag senare såg detta avsnitt, som jag tror är äldre. Tycker ändå poängen med centrering av ok utan styrning framgår, sen får var och en ta reda på vad som gäller för ens egen mc. Hade det varit relevant för tråden kanske jag letat mer, men det tycker jag inte att det är. Får se om jag pallar när man är sömnlös nån natt…Jättebra beskrivning av hur man ska göra dom olika momenten, men jag håller inte med om i vilken ordning man ska centrera vänster bromsok och vänster gaffelben. Så som han gör vill vänster bromsok styra gaffelbenets position istället för tvärtom. Jag skulle låsa fast vänster gaffelben före montering av vänster bromsok, då kan inte avståndet mellan gaffelben och bromsskiva ändras.
Gick ihop med några polare och köpte en däckmaskin som också kan balansera, har lönat sig snabbt med både bilarna och hojarna.
grejor har man såklart oxå hemmaGood for you.
Lönt/Värt för den ene men inte för den andre.
Aldrig sett det som lönt med allt det innebär. Betalar någon som kan och har grejor.
Jaha.grejor har man såklart oxå hemma
hatar när nån annan ska pilla på mina grejor
Eldrivna Honda WN7
Honda WN7 Honda har pres... |
|
![]() |
Stark Varg EX, en smygande ninja!
Nu har jag och Varg EX hunn... |
![]() |
BMW presenterar Vision CE
I samband med IAA Mobility ... |
Honda lanserar elmotorcykeln WN7