Däckbyte i Göteborg?

Arre

Arre
Gick med
13 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX9R-02
Snart kommer våren och det är dags att göra hojen körklar.
Jag funderar på att byta mitt bakdäck och det blir ett Michelin pilot power 2ct för 1654 kr på mcdäckonline.
Problemet är att jag inte hittar någon som byter däck i Göteborg för under 400-500 kr per däck.
Är det någon som har några förslag?

Kolla med TH Pettersson, finns en äldre gentleman där som brukar vara hjälpsam, och till en mindre peng än 400 riksdaler. :)

Köpte min cykel från en kille som hade den ståendes på detta företaget förra året.
Autopoolen
De samarbertar med dcäkonline så kolla vad det skulle kosta att köpa där.
Jag köpte mina Dunlop RoadSmart där tilsammans med hojen. Fick då monteringen gratis. Men det var ju som en rabatt i köpet av cykeln så att säga.
Men kolla som sagt med dem.

//Andreas

Mölndals däckservice är bra har jag hört. Mikael som jobbar där kör hoj och hänger även här.

Runt 150-200kr tror jag de tar. Ligger vid Astra i mölndal.

Om ja inte minns helt fel så var ja inne på Däckimporten i Gamlestaden och fick bytt fram- o bakdäck med balansering för ca 400kr.

Dom var hjälpsamma o trevliga.:tummenupp

Tack för tipsen. Jag har nu beställt däck. Har nämligen alla mina verktyg i en flyttlåda någonstans så det blir enklare om hela paketet med ned och på montering ingår. jag ska ringa runt till ovanstånde och höra vad de säger.
Är det någon som kan rekommendera en just verkstad?? jag försökte ta lös muttern till kugghjulen fram men den satt satan.

Tack för tipsen. Jag har nu beställt däck. Har nämligen alla mina verktyg i en flyttlåda någonstans så det blir enklare om hela paketet med ned och på montering ingår. jag ska ringa runt till ovanstånde och höra vad de säger.
Är det någon som kan rekommendera en just verkstad?? jag försökte ta lös muttern till kugghjulen fram men den satt satan.

Lämna på verkstad - dyrt
Meka lite själv - inte så dyrt
Göra allt själv - billigt

3 ofrånkomliga fakta :krama

vilka kugghjul????:va menar du kedjedrevet fram i motorn... det behöver du inte lossa på , bara släpp kedjespänningen.

Jag tänkte byta drivpaket och dreva ned den kugg fram. En polare jobbar på en bil verkstad o jag var där med hojen. inte ens med tryckluft kompressor och 1 meter lång hävarm kunde vi rubba på muttern.

Lämna på verkstad - dyrt
Meka lite själv - inte så dyrt
Göra allt själv - billigt

3 ofrånkomliga fakta :krama

Meka själv och göra sönder blir ännu dyrare.
Det ska tydligen sitta en packning bakom framdrevet någonstans som kan smälta om man värmer upp kugghjulet med värmepistol för mycket. gör den det blir det :huvet
Jag är inte säker(bara en glad amatör)

Last edited:
Jag tänkte byta drivpaket och dreva ned den kugg fram. En polare jobbar på en bil verkstad o jag var där med hojen. inte ens med tryckluft kompressor och 1 meter lång hävarm kunde vi rubba på muttern.

Muttern e loctitad och förmodligen fastrostad, vik tillbaka brickan ordentligt, var noga här, ta ett förlängningsskaft på en vanlig spärrnyckel, 6 kant då o sen ber du en polare sitta på hojen o hålla fotbromsen, givetvis med växeln i, lossar den inte nu gör du fel!

Muttern e loctitad och förmodligen fastrostad, vik tillbaka brickan ordentligt, var noga här, ta ett förlängningsskaft på en vanlig spärrnyckel, 6 kant då o sen ber du en polare sitta på hojen o hålla fotbromsen, givetvis med växeln i, lossar den inte nu gör du fel!

Är den felgängad? ska jag öppna med eller moturs?

Kenneths MC service rekommenderar jag definitivt vid däckbyte:tummenupp
Tar 150-200:-/fälg och är rädda om fälgen dessutom:)
Gör ett kanonjobb som alltid.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...