Keyser Soze
Ny medlem
Är det någon som kan rekommendera en firma i Alingsås som skiftar medhavda däck utan knussel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
På däckstället i Loo har jag bytt medhavda däck ett flertal gånger utan knussel.
Vad har det gått på?
Svahns är ju dessutom helt värdelösa. När min chef lämnade in både fram och bakhjul till sin enduro för däckbyte så blev ju i stort sett allt som kan bli fel fel. Bakdäcket var felvänt trots rotationspil på, han förväxlade däcklåsen så att backdäckets hamnade i framdäcket och tvärt om och däckstrycket låg på 2,2 istället för 0,9 som de ska vara. I och med att framdäckets däcklås hamnade bak så höll ju den inte däcket på plats, vilket gjorde att däcket krängdes av fälgen och trasade sönder slangen, mitt ute i skogen, över en mil från där vi hade bilarna. Mindre lyckat.Både jag o polaren har bytt däck rätt nyligen.
Jag va på svahns däckservice o lät han kränga. Han blev lite smågrinig när han såg att det va ett "internetdäck" altså inte köpt hos dom.
300:- kostade det krängt och balanserat.
Polaren gick istället till däckpojkarna. Där kostade det 150 spänn för samma jobb.
![]()
/paco
Blev de bra då? Vred dom däcket för att använda så lite vikter som möjligt till exempel?
Polaren gick istället till däckpojkarna. Där kostade det 150 spänn för samma jobb.
![]()
/paco
Blev de bra då? Vred dom däcket för att använda så lite vikter som möjligt till exempel?
De brukar dom göra på Däckstället i Loo, och de tycker jag är seriöst.

Jag var där igår och skulle byta bakdäck på hojen, och visst han kunde skifta däck för mig (för 150 kr) men inte balansera. Så de fick bli Däckarna bakom Börjessons bil (185 kr balanserat och klart).Däckpojkarna rekomenderas![]()
Självklart kan alla göra fel. Men alla kan inte klara av att göra precis alla fel som tänkas kan, för en och samma kund, vid ett och samma tillfälle.Polaren bytte sitt framdäck hos däckstället i Loo! när vi kollade sen såg vi att vi hade likadana framdäck men hans var monterat åt fel håll, trots rotationspil! Alla kan göra fel!![]()
ec2bme skrev:Blev de bra då? Vred dom däcket för att använda så lite vikter som möjligt till exempel?
De brukar dom göra på Däckstället i Loo, och de tycker jag är seriöst.
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |