Däckbyte eller inte?

Nya däck är ju hala, lika bra du kör vidare annars kraschar du DIRECKT!!!

med 10 år som däckmontör, så har man ju sett det mesta.

men själv byter jag om dotmärkningen är äldre än 3 år

Framdäcket kan jag inte råda om men värm gärna upp bakdäcket vid ett trafikljus om det verkar gammalt och torrt.En enkel regel är att om du inte sticker dig på fingrarna från stålväven när du snurrar på bakdäcket vid kedjesmörjning så har du ännu några mil kvar att köra. :crash

Last edited:
Nu är de bytta! Passade på i samband med 600 mila servicen (557mil). Hade 1mm kvar fram och nästan 3mm bak. Det var inget snack om saken. Fram skulle jag byta men bak hade gått 100 mil till, men äh, bytte bägge ändå. Det fick bli Michelin Pilot Road 4 om jag minns rätt :)

Skickat från min SM-T530 via Tapatalk

Nu är de bytta! Passade på i samband med 600 mila servicen (557mil). Hade 1mm kvar fram och nästan 3mm bak. Det var inget snack om saken. Fram skulle jag byta men bak hade gått 100 mil till, men äh, bytte bägge ändå. Det fick bli Michelin Pilot Road 4 om jag minns rätt :)

Skickat från min SM-T530 via Tapatalk

Låter trevligt. Själv kör jag på Angel GT på min SX, har kört på Road Smart, Sportsmart och Qualifier II, förutom originaldäcken. Tyckte väl originaldäcken var helt okej, men de tog slut fort. :hihi
Samma med sportsmart. Qualifier var rent jävla skit.

Pilot road passar nog fint på SXen, av vad jag känt av dem på en GSX1250 och CBR600. :hihi
Nu slipper du byta däck på 1200 mil, så... Nån gång i april nästa år då? :fakta

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...