Däckbyte bak på R1:an

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Snön vräker ner här idag, men jag vet att efter snö kommer det tö! :)

Jag behöver byta bakdäck då mitt Bridgestone Battlax BT65 190/50 har lika mycket mönster kvar som ett slicks.

Har sökt både på sporthoj och på google men hittade ingen info om BT65 lr vart man kunde köpa det...inte på sve/eng iaf!

Även mitt framdäck är ett Battlax. Trivdes med mitt BT65 bak, än om det bara höll max 3-400mil utan bankörning(inte provat nått annat bakdäck på R1:an heller för den delen, så man kan säga att jag är öppen för förslag).

Så vad ska jag köpa?

Jag pratade med michelin på mässan och då sa att michelin pilot road2 är ett mycket bra alterantiv då man kan även vara på banan en eller 2 dagar. Det är alltså ett mycket bra gatdäck. Jag själv ska köpa en sån när det blir tö. Lycka till.

/RedKnight

Michelin Pilot Power 2CT har det på min och är kanonnöjd, bra grepp på bana och det verkar inte slitas speciellt mitt på heller.

Ska du inte ut på bana så rekommenderar jag starkt Michelin Pilot Road.

Ska du inte ut på bana så rekommenderar jag starkt Michelin Pilot Road.

Kollar på på Rollers däck nu och Pilot Road och Pilot Road 2 var det bra kurs på.

Men blev även intresserad av Pilot Power 2CT än fast det var dyrare...

Detta är "jag" bor bredvid E4:an så det blir en del mil bara rakt fram, men har nära till fina kurviga vägar som jag gärna kör lite fortare än vad man kanske får göra. Har inte kommit mig för att prova bana ännu(inte känt suget),men man vet aldrig. Övar bakhjulskörning nån gång då och då.

Vill gärna ha så bra fäste som möjligt, men jag vill helst att det håller lite längre än 300mil. Priset då, ja max 2000kr med frakt hade jag tänkt.

Just nu så lutar det att jag slår till på antingen Pilot Road 2 eller Pilot Power 2CT... ole dole dof.... :näsblod

Edit:Iom Pilot Power 2CT kostade över 2100med frakt i den dimentionen så får det bli ett Pilot Road 2 :)

Har ni något att tillägga så är det läge att göra det inom en snart framtid då ja tänkte beställa idag! :tummenupp

Last edited:
däck...

Jag skulle rekommendera:

Pilot Power 2CT, har precis inhandlat både fram och bakdäck. Mjukare blandning på sidorna och hårdare i mitten. Det lär ju hålla längre än ditt gamla också. Beror försig också hur du kör :pannkyss

Jag skulle rekommendera:

Pilot Power 2CT, har precis inhandlat både fram och bakdäck. Mjukare blandning på sidorna och hårdare i mitten. Det lär ju hålla längre än ditt gamla också. Beror försig också hur du kör :pannkyss

Pilot Road 2, även det har olika gummiblandingar. Verkar bli ett sådant om ingen skulle få för sig att totalrata det!

Det är inte Battlax BT-56 som du har (istället för uppgivna BT-65) ?

Det är mycket möjligt att det kan vara 56 istället för 65 som jag skrev. :gnissla

Har inte hojjen här så ja kan inte gå ut å kolla heller..

Om du/ni inte har panik och kan vänta till början av MARS så kommer SWT Racing att ha dessa däck som det pratas om i tråden för mellan 2700-2900 moterat och klart på fälg - FÖR ETT PAR, fram & bak!! :pannkyss

/Fürstenhoff.
SWT Racing.

som sagt jag behöver bara ett bakdäck då framdäcket har en del mil kvar! :)

Last edited:
Själv föredrar jag dunlop 208rr... kanske slits ngt fortare än michelin, men bättre grepp, vilket jag värdesätter högre än att komma 50 mil till på ett däck.

Metzeler Sportec M3 har "samma" egenskaper som Michelin Pilot Power 2CT.
Det är lite hårdare gummi i mitten än på sidorna.

kostar runt 170€ inkl frakt till dörrn på mynetmoto, de andra har dom säkert också.

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...