Däckbytar dax..

Zolla gsx

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Suzuki Gsxr-600
har beställt min första uppsättning med däck blev maxxis presa sport..:)
120/70 -- 180/55 r17

nu till problemet. har ringt runt för att kolla vad det kostar att firma tar av mina däck/fälg från hojjen sen byter o balanserar. Men dom jag ringt till verkar inte riktigt veta hur lång tid det tar el vad det kostar, beror på om det blir mycket jobb är svaret.:va testat vianor. Borde dom inte ha koll??

Blev i helgen på rörken tipsad att ringa wheeler dealer men han tar inte bort däck/fälg från hojjen, är det svårt att ta bort själv??

det är jätte enkelt, du behöver bara kunna lyfta hojen med typ depåstöd sen är det bara att skruva av grejorna..

Fram: Ta bort bromsoken, lossa låsskruvarna på framaxeln, skruva loss framaxel och ta ur den.. klart..

Bak: Lossa bakaxel, lirka av kedjan, dra ur axel och lirka ut fälgen försiktigt så du nte skadar den på bakre oket..

Det sitter en del distanser på fram och bakhjul, kolla när du plockar av så du vet vart dom ska sitta när du skruvar ihop!!

Har du enkelsving är det bara att ta av bakdäcket och låta kedja och broms sitta kvar... men du kanske inte är så lyckligt lottad ;)

Har du vägarna förbi bålsta och lägger en slant kan jag hjälpa dig byta däck.

Jag har börjat åkt till en kille som skruvar bort hjulet och kränger av det gamla och på med ett nytt och skruvar dit det igen för 300 kr, prisvärt.

Lånar tråden lite hoppas det är ok:)

Söker en butik/verkstad som har öppet på helger samt monterar och byter däck?

Tack för tipsen tänkte först testa men tvekade o lämnade in den efter tips hos lindströms racing i Södertälje..:tummenupp

Bort med hjul från hojj, balans montering plus lite check av hojjen för 800:- tyckte det var helt ok och dom var jätte trevliga.. Rekommenderas starkt!!!

Oj, det var dyrt!

Själv tar jag 400kr för byte av både fram och bakdäck när du kommer med hela hojen :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti