Nr:18
Snabbare än Don Queer
I anderstorp har vi byggt en jigg att borra alla däcken i. Då får man hålen på rätt ställe. Därefter bult, bricka och mutter. Vi har ett gäng estländare som kommer på våren och gör säsongens behov under ett par veckor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I anderstorp har vi byggt en jigg att borra alla däcken i. Då får man hålen på rätt ställe. Därefter bult, bricka och mutter. Vi har ett gäng estländare som kommer på våren och gör säsongens behov under ett par veckor.
På anstalten här i Umeå har dom ett företag som heter "Krimprodukter" eller något.
Dom ställde ut på en stor mässa här i stan för att ragga jobb.
Deras slogan var "Vi sitter inne med mycket kunskap" samt "Vi har en fängslande arbetsmiljö"
Dom tog på sig alla möjliga uppdrag enligt en annan skylt, dock inte tillverkning av stegar och murbräckor "även om det är lite av husets specialitet".
Någon satt inne med kriminellt bra humor i alla fall.
Det kanske inte hinns med den här gången, men dom kan ju tillverka för framtida behov kanske?
Kan inte riktigt redogöra för det ekonomiska då jag inte jobbar med den biten. Men ryktesvägen sades det att det blev långt under marknadspris på jobbet. Å jag antar att det inte spelar världsstor roll om uppdragsgivaren är ett företag eller ek. förening bara det främjar sysselsättning å ger ersättning.
Men av förklarliga skäl får ju du befrämja frakten. Tänk på att det kan bli drygt med stora däckpaket.
Jag tycker nog som du, att dom har det väl så gott som dom har det. Men staten har väl aldrig backat för att dra in en extrakula från det privata...å det kanske gagnar oss till sist ändå. Det hamnar ju inte i langar-jockes ficka...
Jag har precis skickat en förfrågan till Kriminalvården i Härnösand.
Ang. den delikat uppgiften att bulta däck.
Så nu är det bara vänta på svar.
det e bra det...det finns väl säkert många hels angels medlemmar där som är ivriga att skruva. Vi MC killar hjälper ju varandra.
Säljer den typen av skruv på mitt jobb.
Kan den hålla en dimension av 5,5x40?!?
Går det bra att dra mutter på den? (måste prova)
Skruven används normalt som självborrande infästning i grövre stålkonstruktioner eller hur?
vet du vad som krävs? Måste det vara 4 skruvar per däck eller går det med tre som i en triangel??
4 skruvar krävdes det av Runbjörk, besiktningsman i Anderstorp. Tror att det bara är han och en till som besiktigar, och båda är petiga med detaljer.
4 skruvar krävdes det av Runbjörk, besiktningsman i Anderstorp. Tror att det bara är han och en till som besiktigar, och båda är petiga med detaljer.
vet du vad som krävs? Måste det vara 4 skruvar per däck eller går det med tre som i en triangel??
Mårtensson heter han som besiktat Mittsverige. Vara petiga är deras jobb, så det verkar inte finns några genvägar.
Tyvärr finns ingen genväg, snackar med stefan på anderstorp - de har ett snabb sätt att borra (tror de fräsa genom däcken på 4 ställen samtidigt, men sen är det som du har sagt att skruvar ihop med bult osv. Fästning mot barriär kan görs med en tygband som köps genom boxon i vrås (tro de har bytt namn)
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |