Däck

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Är det någon som har koll på vart jag ska köpa bakdäck till mig i stockholmstrakten?
Söker 190/55/17 alt. 190/50/17? :va

MickeXJR1300 skrev:
Prova att kontakta en gummiverkstad.

tack för ditt svar, men jag kanske ska precisera mig lite mer... är det någon som vet en bra gummiverkstad med vettiga prister på bakdäck?

Köp från tyskland... betydligt bättre pris... sen går det väll att muta något däckjon att byta åt dig på kafferasten. :)

DreeTman skrev:
Köp från tyskland... betydligt bättre pris... sen går det väll att muta något däckjon att byta åt dig på kafferasten. :)

Ja, jag har hört att det ska vara billigare att köpa därifrån. jag och några polare funtar på att åka ner dit och handla lite.. (vill bara kunna gämföra priserna med de svenska först). Jag har sökt, men hittar inte några bra sidor på nätet med priser på däck, därför frågar jag här.

Några förslag på sajter i tyskland och sverige på engelska (eftersom jag inte kan tyska så bra :4skrika ) ?

Jag har köpt däck från www.mynetmoto.com två gånger och det fungerar perfekt. Det tog en vecka från det att jag betalade tills jag fick däcken. Betalade 2.850:- för fram och bakdäck Michelin pilot power.

Lill Kwak skrev:
Åk till din lokala mc butik. Går även att beställa via www.stenogrus.com. Annars kan du se om du hittar något på sporthoj.com eller blocket.se.

Hur ska jag veta vilken typ av däck jag ska köpa?
Soft/Super soft/Medium.... etc.
Jag kör inte på banan.. men jag försöker att hålla mig på vägen. :D

LUTHOR skrev:
Jag har köpt däck från www.mynetmoto.com två gånger och det fungerar perfekt. Det tog en vecka från det att jag betalade tills jag fick däcken. Betalade 2.850:- för fram och bakdäck Michelin pilot power.

Verkar inte bli någon frakt på beställningen.. Betalade du någon frakt?

Det priset gav jag inkl. frakt på 22 euro. Framdäck 120/70*17 kostade 116 euro, bakdäck 190/50*17 kostade165 euro. Frakten kostar 22 euro för max 3 st. däck.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...