Däck

calli_GSXr

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
gsxr K3 tror jag
skulle bli väldigt glad om någon kan berätta för mig om Dunlop 208 är ett bra däck eller om jag ska satsa på ett michelin däck vid namn pilot sport ?

calli_GSXr skrev:
vilket av däcken ska jag välja

Jag kör på D208 och är nöjd. Har inte kört på michelin så kan inte jämföra. Men för min del blir det 208:or igen.

PM:a gärna om du hittar dom billigt nånstans. Tror mitonga tar under 4000 monterat o klart för 208:orna

Dede skrev:
Jag kör på D208 och är nöjd. Har inte kört på michelin så kan inte jämföra. Men för min del blir det 208:or igen.

PM:a gärna om du hittar dom billigt nånstans. Tror mitonga tar under 4000 monterat o klart för 208:orna

För fan.. köp beggade racedäck istället, 1500 spänn.. montering kan ni få varsom för en hundralapp per fälg..

super corsa eller rennsport, bättre finns det inte..

/KetogaN

KetogaN skrev:
För fan.. köp beggade racedäck istället, 1500 spänn.. montering kan ni få varsom för en hundralapp per fälg..

/KetogaN

vilken dimension har du på race däcken ?

calli_GSXr skrev:
vilken dimension har du på race däcken ?

Jag har ett set super corsa (120/70-17 & 180/55-17) som har gått ca 60min på bana som du kan få för en tusing. Ring på 0706570333 om du vill ha dem! :tummenupp

oscar skrev:
Jag har ett set super corsa (120/70-17 & 180/55-17) som har gått ca 60min på bana som du kan få för en tusing. Ring på 0706570333 om du vill ha dem! :tummenupp

skulle vilja ha aningen störe bak typ 120/70 och 190/50-17

calli_GSXr skrev:
Det sitter på nu och jag trivs med det

Gsx 750R har 180 bak orginal och har endast 5,5" fälgbana så din hoj skulle vara mycket bättre med 180. Dim 190 är för posörer :)

KetogaN skrev:

/KetogaN
:fakta

ja då kan man lägga ner denna diskution nu har jag bestämt mig dunlop 208 får det bli till mycket bra pris tack för alla tipps :yoparty

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla