Däck..........................

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Hej alla, :hej
Har några frågor ang däck.
Pirelli har ett däck som heter Dragon super corsa (tror jag).
Men sedan så har jag för mig att det finns ett Metzeller däck som ser likadant ut, min fråga är kan man blanda dessa däck och finns det olika hårdheter på dom? Sedan om man köper dessa däck beg hur ser man då hur slitna dom är? För det finns väll inget direkt mönster på däckens sidor att gå efter.
Och till sist, vilken variant (gummiblandning ) skulle passa på min spetta? (För bankörning)
 
Pirelli Supercorsa och Metzeler Rehnsport är samma däck bara olika mönster. finns i 3hårdheter. Supersoft, soft och medium.
Pirelli Sc1, sc2, sc2 metzler rs1, rs2, rs3.

Ett däck som har gått hos om som tävlar går mellan 20-120min innan vi bytar.. Svårt att säga hur man ser det på sidorna. Se till så däcket inte har några klackar där däcket mönster börjar.

Sc1, rs1. Supersoft greppar bra direkt. men tar slut väldigt fort om man kör bara oxå.
Jag kör nästan bara med sc2, rs2or och dom funkar i alla läge.
 
Fixx skrev:
Pirelli Supercorsa och Metzeler Rehnsport är samma däck bara olika mönster. finns i 3hårdheter. Supersoft, soft och medium.
Pirelli Sc1, sc2, sc2 metzler rs1, rs2, rs3.

Ett däck som har gått hos om som tävlar går mellan 20-120min innan vi bytar.. Svårt att säga hur man ser det på sidorna. Se till så däcket inte har några klackar där däcket mönster börjar.

Sc1, rs1. Supersoft greppar bra direkt. men tar slut väldigt fort om man kör bara oxå.
Jag kör nästan bara med sc2, rs2or och dom funkar i alla läge.

Tackar så hemskt mycket! Nu har du rett ut en hel del utav mina frågor. Men det med klackar fattade jag inte riktigt. Vad menar du?
Och vet du någon som ev säljer däck till bra priser, både nya och beg...........
 
Precis där mönstret börjar. på ett nytt däck är det jämt och fint..
på ett däck som gått en del bana finns där typ flikar som är vikta uppåt...

De flesta vedic åkare tar ca 1500:- set.
På en RR tävling runt 1000:-

Har ev ett sett som jag nyss fått av jimmylindström. 1000:- plus frakt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top