Däck

linktomayhem

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
honda cbr 1000rr - REPSOL 07
DIABLO CORSA .. ok som bakdäck eller rekomenderara ni något annat? ( tuff körning ) till en honda cbr 1000 :gnissla

a satt å titta på dackonline å kolla runt lite så kom jag på. fan jag har ingen anning va jag ska ha riktigt . man är ju en färsking på mc så :D . jag är typ ute efter ett bra däck som ja skulle kunna funka på bana som vardags :)

Last edited:
Oavsett hur snabbt du tycker dig köra så är jag trist och rekommenderar något mer gatanpassat som håller längre. Visst är det stentufft att åka med rejsdäck med mönster i men det är aningen oekonomiskt i längden...

Fokus på gatköra och lång livslängd: Dunlop Roadsmart.
Lite sportigare: Bridgestone BT016.

Dunlop Qualifier RR. Bästa däcken jag har haft. Kan rekommendera de starkt!!
Man får passa sig dock när det är blött ute.:rock

Som färsking på mc tycker jag Dunlop 208 funkar bra körde på dom däcken min första säsong funkade bra på banan också.

rätt bra livslängd, har haft mina nu i en säsong o kan säkert användas en halv till en säsong till och då med hård körning:tummenupp

hade power pilot innan och dem slets som fan
Fast vissa kör ju bara 150 mil per säsong å andra sidan :rolleyes:

Jag har kört med Pilot Power i 3 år, och är väldigt nöjd med dom, brukar hålla 7-800 mil ungefär, lagom hård körning, inkl allt från bandagar, touring till busåka.

Ville bara förtydliga "rakt fram" vilket betyder att bakdäcket som driver alltid går lite fortare än framdäcket och "slirar" varav det slits fortare! Om man nu gasar hårt ofta och länge tex motorvägskörning i 200+ slits bakdäcket extremt mkt!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D