Däck

östberg

Ny medlem
Gick med
26 May 2007
Hoj
Honda CBR 600f -94
Hallå!

Någon som har bättre koll än vad jag har på däck? (Skall inte mycke till!)

vart köper man dom billigaste däcken där man kan lita på återförsäljaren?

vilka märken är bäst? och vilka är sämst?

?

Vill du ha ett bra däck till bra pris, eller vill du ha ett sketet bakelitdäck som är gratis?

Vad kräver du av däcket?

Är det ett framdäck eller ett bakdäck du skall ha ? eller både och ?

Ett par saker att tänka på är att vissa däck (tillverkare & utförande)
är avsedda för varandra & fungerar sämre ihop med ett annat. (detta gäller i första hand vid våt vägbana)

Så uppge vad du har för däck idag
dimensioner
vilket däck du skall byta ut
samt vilken typ av kärning du avser att använda däcken/däcken till

så ska du se att du kommer få många tips

// Henke

Jag viker in en fråga!

Har ett metzeler bak som är nästan nytt men osten fram är slut och jag tänkte investera i ett pp 2ct! Är det dåligt att ha olika märken fram/bak?

På en ratt gammal sporttourare som du har passar nog feks Metzler Z6 som har fått bra betyg i tester, var det ar billigast har jag ingen aning om..

östberg skrev:
kolla på www.mcdackonline.com
Jag beställde ett michelin Road 2 där nyss och det var ett par hundra billigare än affärerna (inkl frakt) och kom på posten klockrent.

Kör du mest gata är mitt tips Mich pilot Road 2CT. För bana Metz Racetech
Jag viker in en fråga!

Har ett metzeler bak som är nästan nytt men osten fram är slut och jag tänkte investera i ett pp 2ct! Är det dåligt att ha olika märken fram/bak?
Nej det är inte hela världen med olika märken. Vissa Dunlop med toppiga profiler kan det bli skumt med men annars tror jag det är lugnt :tummenupp

Last edited:
Jag e oxå på g och ska byta däck och har fått bra pris Metzeler ME Z3, frågan e om det är någon här som har erfarenhet av dom? Hörde på omvägar att dom kan vara riktigt hala. Däcken ska sitta på en gsxr 750 -00

När jag hade min CBR 600f -92 körde jag första sommaren på Pirelli Diablo andra sommaren körde jag Metzler Z6. Jag gillade Metzler däcken bättre!
De klarade av en heldag på bana utan problem och verkar klara många mil på gatan också!

Jag köpte dem billigt på www.mcdackonline.com har för mig att jag gav 2600kr för både fram och bakdäck inklusive leverans till dörren.

Jag e oxå på g och ska byta däck och har fått bra pris Metzeler ME Z3, frågan e om det är någon här som har erfarenhet av dom? Hörde på omvägar att dom kan vara riktigt hala. Däcken ska sitta på en gsxr 750 -00

Jag har metzeler m3 bak och är nöjd dock så får man ta det lugnt i början då det är kallt. Jag har råkat på mer än ett tjuvsläpp på det sättet men kan bero mkt på vad man har för maskin då min är väldigt stark på låga varv!

Vid tester i olika hojtidningar så ligger alltid Michelin i topp.
typ Pilot Road eller Pilot Power 2CT.
Jag har alltid kört Michelin och dom håller också flera mil än övriga.
Kör man bana så är det ju alltid bäst att ha ett mera ban anpassat
däck men jag är inte så snabb på bandagar så jag kör alltid
Pilot Power.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard