Däck!!!

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
Hej!!!

Det är en kille som säljer slicks däck som är dot märkt och dem har kört 6 ggr på bana och den e lite sliten på kanten och det är bra mönster på mitten. Han vill ha 1500:- för dem, är det prisvärt eller??? Det är meltezeler däck.

Tack för alla svar!!!

// Alle

Det är nog inte slicks utan Rennsport/Racetec. Och ja, det är prisvärt men bakdäcket kommer att bli platt fortare än dina vanliga sulor.

allebaric skrev:
2270911 Hej!!!

Det är en kille som säljer slicks däck som är dot märkt och dem har kört 6 ggr på bana och den e lite sliten på kanten och det är bra mönster på mitten. Han vill ha 1500:- för dem, är det prisvärt eller??? Det är meltezeler däck.

Tack för alla svar!!!

// Alle

Jag anser att det inte är prisvärt.....Men man tycker ju olika som sagt......Är du ute efter däck så kan du kolla på http://www.mcdackonline.com/start.html

Mvh patte

allebaric skrev:
2270911 Hej!!!

Tack för alla svar!!!

// Alle

Jag tycker det låter dyrt.Du kan få köpa mina gamla för 900:- :tungan

allebaric skrev:
2270911 Hej!!!

Tack för alla svar!!!

// Alle

Inte vet jag om jag blivit lurad, men enligt han som sålde till mig så hade däcken gått 20 minuter på bana (dvs 1 pass). Dom såg ju frächa ut och jag har inget att jämföra med. Nu så var han lite dyrare än de andra, han ville ha 1800, normalpriset som jag förstått det ligger mellan 12-15 hundra. Så 6 ggr på bana låter mycket, antar iof att han menar 6 pass och inte 6 heldagar. Vad är det för däck föresten, vad heter dom mer än Metzeler? Är det gummiblandning 1 eller 2?

Last edited:
Det där låter som nypris tycker jag... Jag betalade betydligt mindre för mitt Dunlop Sportmax 208GP fram... Gått en tävling eller så tror jag.. slitet enbart på sidorna... Ruskigt bra mönster i övrigt, kört 200 mil på det iaf o det e mycket kvar :P

Har en hel hög här hemma... vete gudarna skicket men nog e det en 150 200 mil kvar på dem alltid.. men dem släpper jag ej=)

edit: tillförde ju ej mycket men 20 min på bana e int mycket 6 då blir det mer....beror på kubik o förare med ju!

gluffis skrev:
2274156 Det där låter som nypris tycker jag... Jag betalade betydligt mindre för mitt Dunlop Sportmax 208GP fram... Gått en tävling eller så tror jag.. slitet enbart på sidorna... Ruskigt bra mönster i övrigt, kört 200 mil på det iaf o det e mycket kvar :P

Nu vet jag inte riktigt vems inlägg du svarade på, men jag köpte fram och bakdäck för 1800. Ditt inlägg tolkar jag som att du köpt endast framdäck och då är det givetvis ett annat pris. men somsagt, jag kanske blev blev lurad. Det kanske var i överkant.

Kawwa skrev:
2275541 Nu vet jag inte riktigt vems inlägg du svarade på, men jag köpte fram och bakdäck för 1800. Ditt inlägg tolkar jag som att du köpt endast framdäck och då är det givetvis ett annat pris. men somsagt, jag kanske blev blev lurad. Det kanske var i överkant.

Jo det var bara framdäck. SportMax däcket räcker nog inte så mån ga mil tippar jag på... 1800:- är väl helt okej pris egentligen för båda. GP däcken är ganska billiga nya oxo, 900:- tror jag för ett splitternytt...

allebaric skrev:
2270911 Hej!!!

Tack för alla svar!!!

// Alle

Hmmm. Någonting är fel. Slicks som har bra mönster i mitten? Jag har för mig att slicks är helt släta utan mönster eller har jag fått allt om bakfoten?? :7peta

0x2142 skrev:
2276917 Hmmm. Någonting är fel. Slicks som har bra mönster i mitten? Jag har för mig att slicks är helt släta utan mönster eller har jag fått allt om bakfoten?? :7peta

Det blir slicks när man kör dom hårt.... Eller så kanske det är skurna slicks, då är det lite mönster iaf ;)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra