i8lusaka
Ny medlem
Vad rekomenderar ni för däck bak o fram till en zx10r 2006?
Jag kör i alla väder inte bara bana.
Tack för alla vetiga tipps!
Jag kör i alla väder inte bara bana.
Tack för alla vetiga tipps!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

har du hängt ngt på zx-10r.net?
efter att ha läst en hel del trådar på det forumet så finns det nog inte ngt bra svar....trinity här på forumet tyckte att 2ct funkade fint, jag har bara kört på dunlop 208, men vi har båda 2004...
glömde tillägga att jag inte kör i regn, så de egenskaperna på dunlop kan jag inte uttala mig om...![]()
Kör själv med Racetec K2 på min -04, men då är bana prio. Inte optimala för gatåka.
Skulle jag inte prioritera bana är Pilot Power 2ct bra alternativ (iaf om de finns i 55-profil). Naturligtvis funkar de bra att ta ut på banan också.
/Stefan M
Ja de verkar som det blir PP2ct när jag bytar men jag vill inte ha 55-profilså det blir 50-profil.
Körde zx10r under förra säsongen, det blev 900 mil med både till o från jobbet, "sportiga" utflykter och 3 tillfällen på bana.
Om du skall åka bana så är ett av de bästa däcken Michelins CT2, eftersom det ger dig bättre grepp vid hårdare nedlägg.
Vill du ha ett däck som håller lite längre men som fortfarande har bra fästen för sportig körning, inklusive bättre regngrepp än de flesta andra konkurrenter så kan du välja Michelin Pilot Sport. Funkar bra för enstaka bandagar också.
I övrigt så skall du hålla dig till orginalmåtten. Om du inte är duktig banåkare och vet exakt hur hojens egenskaper förändras när du går ifrån orginalprofilen så är det bara dumheter.
Med risk för att sticka ut hakan vill jag påstå att få på den här sidan kan utnyttja däcken till fullo när det gäller "raceegenskaper". Välj ett sportdäck.
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|