Däck till ZX-9R Ninja

kawasaki kojboj

Varför vinter?
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Finland
Hoj
Kawasaki zx-9r
Jag har kört med Pilot Sport fram och bak. Tänkte byta till något annat.

Är det någon som har erfarenheter av Pirelli? Vilka Pirelli skulle passa bäst till Ninjan om man kör mest landsväg? :confused:

Man får ju en massa information från tillverkarna och försäljarna men det skulle vara bra med lite opartiska utlåtanden! :tummenupp

I väntan på sommaren!
 
gotsearch.gif
 
kawasaki kojboj skrev:
Jag har kört med Pilot Sport fram och bak. Tänkte byta till något annat.

Är det någon som har erfarenheter av Pirelli? Vilka Pirelli skulle passa bäst till Ninjan om man kör mest landsväg? :confused:

Man får ju en massa information från tillverkarna och försäljarna men det skulle vara bra med lite opartiska utlåtanden! :tummenupp

I väntan på sommaren!

Pirelli och Michelin har jag haft vid båda mina vurpor, köp dunlop 207-208:or eller metzler m1 //p
 
Det berodde säkert på däcken när du vurpade....
Kan rekommendera Pirelli Diablo, både i vått och torrt. Diablo brukar dessutom hamna bland topp 2 i tester i Sverige och utomlands.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det berodde säkert på däcken när du vurpade....
Kan rekommendera Pirelli Diablo, både i vått och torrt. Diablo brukar dessutom hamna bland topp 2 i tester i Sverige och utomlands.

Lyssna på BMW-ägaren, han har koll.
Power är det många som är nöjda med oxå, fast det är kanske lite får få mil i dom däcken.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det berodde säkert på däcken när du vurpade....
Kan rekommendera Pirelli Diablo, både i vått och torrt. Diablo brukar dessutom hamna bland topp 2 i tester i Sverige och utomlands.

ja ialla fall den ena vurpan, fick inte någon temp i michelindäcken=värdelösa
pirelli är väl inget som jag skulle handla igen(möjligtsvis supercorsa i nödfall)
 
red_ninja skrev:
ja ialla fall den ena vurpan, fick inte någon temp i michelindäcken=värdelösa
pirelli är väl inget som jag skulle handla igen(möjligtsvis supercorsa i nödfall)

Pirelli och Metzeler är ju samma, Diablo och Sportec är samma gummi.
 
Rundningsmärke skrev:
Är du 100 på det? Jag tvivlar. (har kört på både Diablo och M1)

/A

Det stod så i däckstestet, de görs ju i samma fabrik så varför inte? Nånting lär säkerligen skilja, mönstret om inte annat. Jag har endast provat Diablo så jag kan inte uttala mig om någon skillnad.
Det jag tänkte komma fram till var hur som helst att varken Pirelli eller Michelin gör dåliga däck som orsakar vurpor, Pilot sport är ju ökända för att ta tid på sig att få upp värmen i men då kör man väl därefter? Pilot power ska vara mycket snabba på att få upp värmen, jag har sådana på nya gixxern men har inte haft möjlighet att testa. Diablo blir varma fort.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det stod så i däckstestet, de görs ju i samma fabrik så varför inte?
Mmm, har läst det jag också, tänkte att du kanske visste något jag inte vet.

Både Diablo och Sportec är utmärkta däck, jag inbillar mig dock att Sportec har bättre grepp
och kortare livslängd, vilket får mig att undra om det verkligen är samma gummiblandning.

/A
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top