Däck till RD350

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Vad ska jag köpa för däck till min RD350? Jag vill ha klibbiga landsvägsdäck men det är svårt att hitta i rätt dimensioner. Hojen har ju så smala hjul, 90/90 fram och 110/80 bak. Finns det några moderna sportdäck i den storleken? 110 däck har jag sett men det är för framhjul, går det att köra dem bak?

Ska du åka med orginal fälgar så funkar orginal dimensionen bäst tråkigt nog,
Fick av misstag ett 110/90-18 däck bak sisst jag bytte, blev betydligt bättre än med org 110/80-18, har även provat 100/80 däck fram men orginal 90/90-18 fungerar bäst tycker jag även om det är smalare än vilken moppe som helst:brinnerup

Kolla på http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=121&cart_id=80694418.121.17572&s_p=dack så ser vilket utbud som finns

Last edited:
Kanske inte i den butiken men det fanns när jag körde iaf?

Klibbiga landsvägsdäck finns det gott om men inte till den där cykeln. Michelin Macadam är bättre än dom låter och fungerar faktiskt helt okej.

Och sedan hade du en annan Michelinare med en sifferbeteckning?
A63?...Nä jag minns faen inte... :klia

Pirelli Sport deamon finns ju annars. Hade det på min Rd 350 och har det även på min cafe racer / Classic racing hoj nu.

Kan dock inte uttala mig om fästet för riktigt aktiv körning då jag inte provat cykeln på bana än.

Bakdäcket vart dock riktigt klibbigt och fint när jag körde den i bromsbänken....

Hör med nån inom classic racing så lär du få svar!

Jag köper Bridgestone BT45 så får jag återkomma till våren med en rapport. De kan ju knappast vara sämre än de ostar jag har nu.

När jag hade Rd350 så körde jag på Metzeler Me1. Men de tillverkar väl inte längre. Vet att det gick på 130 däck bak faktiskt, även om det är trångt. Jag hade en 86:a, den har lite bredare fälg än de tidigare årsmodellerna.

Bridgestone BT45 i originaldimensioner funkar ypperligt, försök motstå frestelsen att feta på. Många på engelska forum rekommenderar förresten just dem för vad det nu är värt. Kostar ingen förmögenhet heller.

Tycker den beter sig trevligare sen jag bytte ner - det enda som skrapar i blir centralstödet - hmmm :confused:

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back