Däck till minicross (Extreme 107)?

teposen

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Extreme 107cc
Var kan man köpa däck till min minicross? Just nu sitter det Pirelli 2.50 fram, och 2.75bak (10" båda) med crossmönster. Sen har jag sm-däck som jag använde i sommras också som är på 3.50 båda två. Finns det några fetare med crossdäck nånstans??

teposen skrev:
Var kan man köpa däck till min minicross? Just nu sitter det Pirelli 2.50 fram, och 2.75bak (10" båda) med crossmönster. Sen har jag sm-däck som jag använde i sommras också som är på 3.50 båda två. Finns det några fetare med crossdäck nånstans??

Jag köpte Pirelli 2,75 både till bak o fram på söders. Har inte hängt på dem ännu bara...Hur funkade motardhjulen föresten?

barchetta skrev:
Jag köpte Pirelli 2,75 både till bak o fram på söders. Har inte hängt på dem ännu bara...Hur funkade motardhjulen föresten?

Mjo det är från soders som man fixat dom här.. Sm-däcken funkade fint, men bakdäcket hade inte satt sig riktigt så i typ 80-90km/h så började hela hojjen vingla som fan.. Mindre kul.. Men nästa sommar så ska dom på igen :)

teposen skrev:
Mjo det är från soders som man fixat dom här.. Sm-däcken funkade fint, men bakdäcket hade inte satt sig riktigt så i typ 80-90km/h så började hela hojjen vingla som fan.. Mindre kul.. Men nästa sommar så ska dom på igen :)

Det finns nog inte så m ycket större utbud än det som joel/söders kan fixa hem..

Fråga honom om det inte finns nån bredare tum på pirelli däcken om du ska ha då...

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...