Däck till Husaberg 650

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Kan ni rekomendera några däck som är hyfsat billiga eller................åker nästan uteslutande på gatan....................vill ju ha ruskigt grepp.............

Både fram o bak ?

:hej

På Husans 4.25"-bakfälg funkar det med både 155 (slicks) och 160 (207gp) bak om man kör med Dunlop, helst 120 fram (har provat 110, men då skrapar man i fälgn om man vurpar...).

Rätta mig om jag har fel... Det är iaf min erfarenhet!

har du 5,25 fälg skall du ha 150/60-17" bak och fram skall du ha 120/70-17" så får du ut det maximala ur däcken och hojen

Yasha skrev:
På Husans 4.25"-bakfälg funkar det med både 155 (slicks) och 160 (207gp) bak om man kör med Dunlop, helst 120 fram (har provat 110, men då skrapar man i fälgn om man vurpar...).

Rätta mig om jag har fel... Det är iaf min erfarenhet!

Mcbudet skrev:
har du 5,25 fälg skall du ha 150/60-17" bak och fram skall du ha 120/70-17" så får du ut det maximala ur däcken och hojen
Just Dunlop verkar ha en lite annan profil/stomme än Pirelli som vi kör med annars och det funkar alldeles utmärkt med bredare däck än 150! :rodnar Pirelli blir alldeles för breda och får fel profil på en 4.25"-fälg om man kör med bredare än 150...

Men ska du köpa helt nya däck, så köper du naturligtvis "rätt" bredd på däcken på en gång! Och då är Mcbudets rekommendationer att rekommendera! :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back