Däck till aprila rs 250

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Vilka däck ska jag ha på min aprilia rs 250? Tycker djungeln blev ännu värre nu när det inte är samma dimensioner som där suttit på mina andra hojar.
Just nu sitter där Bridgestone BT016 i dimensionerna 110/70 och 160/60. Men visst ska det sitta 120/60 och 150/60? Vad är fördelen med de dimensioner där sitter nu?

Där är egentligen mycket kvar på bridgestonedäcken, anledningen till att jag frågar är att en del påpekade för mig att de däcken inte är bra till bankörning (kör bara bana med denna hojen) efter en liten lowsider i helgen. Tror dock förr på förarfel än fel däckval....:näsblod Men det var andra bakhjulssläppet med denna hojen nu.

Kör i mellan/snabb grupp på bankörningarna och är långt ifrån snabbast, men det går snabbare för varje gång.

160/60 bak ger större urval vid köp och mer gummi i backen. Jag kör standard 120/60 fram, känns bra men på frågan om det är bäst lämnar jag vidare.

Har massor med fina 120 slicks som du kan få billigt, se min annons!

Jag kör själv med Bridgestone BT-90 som är designat för lättviktscyklar. Billigt och bra och finns fortfarande att få tag i. Dock är det ersatt med BT003, tror jag?

Jag kör själv med Bridgestone BT-90 som är designat för lättviktscyklar. Billigt och bra och finns fortfarande att få tag i. Dock är det ersatt med BT003, tror jag?

Har kikat på dem, BT003. Verkar vara ett lagom pris. Vilka dimensioner kör du med? Däckvärmare? Var hittar man BT-90 ifall det inte är samma som BT003?

Slicks känns lite överkurs, både för mig och hojen.

Har kikat på dem, BT003. Verkar vara ett lagom pris. Vilka dimensioner kör du med? Däckvärmare? Var hittar man BT-90 ifall det inte är samma som BT003?

Slicks känns lite överkurs, både för mig och hojen.

Jag kör dem utan däckvärmare och använt dem vid två körningar i våras. Jag kör med 120/60 och 160/60. Tycker de är förtroendeingivande och har inte haft släpp med dem än.

Av vad jag har läst har BT-003 ersatt BT-90. men BT-90 är gjorda för lättare hojar vilket inte BT-003 inte är. Köpte mina på däckonline, tror jag?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra