Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar att sladda på grus eller våt asfalt och köra och busa lite grand. Mest på asfalt eftersom det inte finns så många grusvägar i närheten.
Mer trögstyrd? Knappast!
Edit: Lika bra att hänvisa dej till Gyroeffekten direkt.
Jag utgick bara från vad jag själv upplevt.Mer trögstyrd? Knappast!
Edit: Lika bra att hänvisa dej till Gyroeffekten direkt.
Precis, gyroeffekterna blir nog ungefär samma eller t.o.m mindre i ett offroadhjul. Sen hur hojen beter sig beror nog mkt. på däcksbredden. 120/90 i bredd är rätt stor skillnad mot 160/120.Glöm då inte att gyro effekten påverkas av vikten på hjulet och rotationshastigheten också.
en 3.5" fälgbana med 17" i diameter väger mycket, och ett 120/70/17 däck lär knappast väga mindre med slang än ett 90/90/21....
Ett mindre hjul med högre vikt som har en högre rotationshastighet pga mindre diameter....tjaa, hur mycket skillnad kan det va mot ett stort, smalt förhållandevis lätt hjul?
Vägde faktiskt aldrig SM & offroadhjulen men kände ingen direkt skillnad på vikten mellan dem! Men håller med om att m offroadhjul är det betydligt smidigare.
Aha, dom väger alltså lika mycket.Skillnaden mellan mina motardhjul och offroadhjulen är minimal. De är iofs vägda på två olika personvågar men det kan ju skilja något hekto om man ska se krasst på det. Men Bevisligen väger mina fälgar precis lika mycket, alltså är storleken på fälgen huvudsaken som spelar in här. Återigen, gyrokraften.
Tycker hojen känns mycket mer kvickstyrd med motardfälglarna på. Mycket lättare att lägga ner den i sidled känns det dom.
Sen skakar den ju inte så himla mycket med motardfälgarna som
med offroadhjulen när man kör på asfalt. Precis efter bytet känns det nästan som att man glider fram med motardfälgarna.
Konstigt att man kan uppleva det så olika.Tycker hojen känns mycket mer kvickstyrd med motardfälglarna på. Mycket lättare att lägga ner den i sidled känns det dom.
Sen skakar den ju inte så himla mycket med motardfälgarna som
med offroadhjulen när man kör på asfalt. Precis efter bytet känns det nästan som att man glider fram med motardfälgarna.
Jag håller helt med dig. Den blir så sjukt mycket mera kvickstyrd med motardfälgarna. Trodde jag var största fördelen med att minska diametern?Tycker hojen känns mycket mer kvickstyrd med motardfälglarna på. Mycket lättare att lägga ner den i sidled känns det dom.
Sen skakar den ju inte så himla mycket med motardfälgarna som
med offroadhjulen när man kör på asfalt. Precis efter bytet känns det nästan som att man glider fram med motardfälgarna.
Tycker hojen känns mycket mer kvickstyrd med motardfälglarna på. Mycket lättare att lägga ner den i sidled känns det dom.
Sen skakar den ju inte så himla mycket med motardfälgarna som
med offroadhjulen när man kör på asfalt. Precis efter bytet känns det nästan som att man glider fram med motardfälgarna.
Jag håller helt med dig. Den blir så sjukt mycket mera kvickstyrd med motardfälgarna. Trodde jag var största fördelen med att minska diametern?
Bara på en 125:a nu då än så länge men det blev ju som en helt ny maskin. Mycket smidig och mysig.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |