Däck, snedslitet framdäck

Är det mest slitet på vänstersidan, men inte så speciellt långt ut på kanten? Många rondeller. :fakta :)

Det är fullt normalt att ett framdäck inte tar slut på mitten först. Beror på att vägen lutar m.m. Det vanliga är att det tar slut precis till vänster om däckets mitt.

snedslitet däck

PacMan skrev:
Är det mest slitet på vänstersidan, men inte så speciellt långt ut på kanten? Många rondeller. :fakta :)
:) Jo, det är vänster sida. Kan det vara rondellerna?

Biifer skrev:
Det är fullt normalt att ett framdäck inte tar slut på mitten först. Beror på att vägen lutar m.m. Det vanliga är att det tar slut precis till vänster om däckets mitt.
:rolleyes: Jovisst, det känns när man försöker släppa lite i handtagen, självstyr ju åt höger pga vägens sidolutning. Ska inte en hoj gå rakt fram om den är rätt balanserad (och vägen inte är bomberad(lutningen) ?)

vägarna är rundade så att vattnet skall rinna av och det gör att ditt däck inte slits på mitten utan på vänster sidan.
//Mcbudetss

vägarna är rundade så att vattnet skall rinna av och det gör att ditt däck inte slits på mitten utan på vänster sidan.
//Mcbudet

snedslitet framdäck

Hoppsan skrev:
Att BMWs framvagnskonstruktion lämnar lite övrigt att önska! Hade samma problem på "jobbehojen" R1150RT. Bytte till Metzelers nya Z6 och sålångt allt väl.
:) Kanske ska testa ett Z6! Hur är det med balansen på R1150RT? Går den rakt fram på plan asfalt (nästan släppt styre)?

Jag sett (och hört) om fler BMW som har det fenomenet. Kan ge mig f-n på att det delvis beror på boxermotorn/liggande fyran med dess tvärgående vev som gör att det blir så. Den ger ju gyrokrafter i sidled vilket vem som helst som varvat en boxer stillastående kan vittna om....

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år